آنالیز وب سایت - آنالیز وب سایت جهت سئو
آنالیز وب سایت – آنالیز وب سایت جهت سئو
۱۴۰۰-۰۶-۰۳
مفاهیم و مقدمات سئو
مفاهیم و مقدمات سئو
۱۴۰۰-۰۶-۰۳
نمایش همه

راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای

راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای

راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای

قبل از هر چیز لازم به توضیح است این مجموعه مقالات برگرفته از مقالات آموزشی MOZ.com است. این سایت یکی از مهمترین مراجع سئو به شمار می آید. جهت طی شدن یک روال استاندارد برای آموزش سئو نیاز است تا از ابتدا با ما همراه باشید. ما در این مقالات سعی می کنیم با سرعتی مناسب راهنمای قدم به قدم سئو را برای شما شرح دهیم. البته برای آن دسته از خوانندگانی که آشنایی اولیه با سئو دارند پیشنهاد می گردد بر اساس سرفصل ها، قسمت های مناسب با سطح خود را انتخاب و از آنجا به آموزش ادامه دهند.

این مقاله برای یادگیری سئو (SEO) یا به زبان فارسی بهینه سازی موتورهای جستجو تدوین گردیده. این مقاله برای توصیف همه جنبه های اصلی سئو طراحی شده است. از یافتن اصطلاحات و عبارات (کلمات کلیدی) که می تواند باعث ایجاد ترافیک مناسب در وب سایت شما شود انجام فعالیت هایی که موجب می شود سایت شما برای موتورهای جستجو مهم باشد. آموزش ایجاد انواع لینک ها که به وب سایت شما ارزش و پویایی بیشتری خواهند داد و مواردی دیگر که به آن اشاره خواهیم کرد.

دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بسیار پیچیده و دائماً در حال تغییر است. با این حال جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به راحتی می توان اصول آن را درک کرد. با داشتن مقدار اندکی از دانش سئو می توانید در وب سایت خود تغییرات مهمی را ایجاد کنید. با مطالعه این مجموعه مقالات شما قادر خواهید بود تغییرات مهمی را در وب سایت خود ایجاد کنید و به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید. البته برای این کار نیاز به تلاش و پشتکار فراوان خواهید داشت.

اصول بهینه سازی موتورهای جستجو

برای دانستن اهمیت سلسه اقدامات در سئو از یک مثال استفاده می کنیم. آیا تا به حال درباره سلسله مراتب نیازهای مَزلو چیزی به گوش شما خورده است؟ مزلو یک نظریه روانشناسی است که در آن اساسی ترین نیازهای انسانی (مانند هوا، آب و ایمنی فیزیکی) بر نیازهای پیشرفته تر (مانند احترام و تعلقات اجتماعی) اولویت بندی می گردد. به طور خلاصه می توان این نظریه را اینگونه توصیف کرد. شما نمی توانید بدون اطمینان از برآوردن نیازهای اساسی خود، به نیازهای پیشرفته تر دست پیدا کنید. مثلاً اگر غذا ندارید عشق مهم نیست.

مثال بالا را می توان در دروس سئو نیز تعمیم داد.در اینجا ما این الزامات را به شکل یک هرم نمایش خواهیم داد. و آن را سلسله مراتب نیازمندی های سئو نام گذاری می کنیم.

راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای
نمودار سلسله مراتب نیازمندی های سئو – راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای

همانطور که می بینید ، اساس SEO خوب با اطمینان از دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت شما آغاز می شود و از آنجا به بالا حرکت می کند.

هفت مرحله راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای

۱- وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو قابل بررسی و در دسترس باشد.
۲- محتوایی جذاب برای مخطبان و جستجوکنندگان در موتورهای جستجو در سایت خود ایجاد کنید.
۳- از کلمات کلیدی مناسب برای مخاطبان و موتورهای جستجو در سایت خود استفاده کنید.
۴- ظاهری زیبا برای سایت خود بسازید تا کاربران شما در وب سایتتان احساس آرامش داشته باشند و تعامل مناسبی با آنها برقرار گردد.
۵- محتوایی ایجاد کنید که بازخورد داشته باشد و مخطبان آن را باز نشر کنند. در زیر آن کامنت برایتان بگذارند و نیاز به پشتیبانی داشته باشد.
۶- از عنوان مطلب، URL و توضیحات مناسب برای داشتن CTR بالا در رنکینگ خود استفاده کنید.(CTR درصد کاربرانی است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک میکنند.)
۷- بالاترین درجه اولویت/ طراحی برای بهتر دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو (SERPs)

اگر مطالب ذکر شده در این جدول و این قسمت برای شما کافی نیست نگران نباشید. ما به طور کامل در بخش های بعدی به توضیح این موارد خواهیم پرداخت. دراینجا فقط قصد داشتیم تا با نگاهی کلی از ساختار آموزش مطلع شوید.

با یادگیری سئو می توانید بعضی اوقات احساس یادگیری زبان دیگری داشته باشید ، با تمام اصطلاحات اصطلاحات اصطلاحات و اصطلاحاتی که انتظار دارید آنها را بدانید. این واژه نامه فصل به فصل به شما کمک می کند تا کلمات جدید را کنترل کنید.

چه مقدار از راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای را باید بخوانم؟


اگر در بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با سئو آشنا نیستید ، توصیه می کنیم راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای را با ما پیش بیایید. ما سعی کرده ایم آن را تا حد امکان مختصر و آسان کنیم و یادگیری اصول SEO اولین قدم حیاتی در دستیابی به اهداف تجارت آنلاین شماست.

با سرعتی که بیشتر برای شما مناسب است پیش بروید و حتماً منابعی را که در سراسر فصل ها به آنها پیوند می دهیم یادداشت کنید . به یاد داشته باشید که سئو از همین نکات کوچک تشکیل می شود. همچنین اگر سردرگم شده اید نگران نباشید. این مجموعه مقالات تمام آنچه شما نیاز دارید در اختیارتان خواهد گذاشت. فقط لازم است صبور باشید و در مسیر یادگیری استقامت کنید.

آنچه در قسمت بعد خواهید خواند مربوط به مفاهیم و مقدمات سئو خواهد بود. شما در قسمت بعد با کاربردهای سئو، اصول موتورهای جستجو، نتایج جستجوی ارگانیک و بسیاری موارد دیگر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *