آیا فرصت سئو در حال افزایش است یا کاهش؟
آیا فرصت سئو در حال افزایش است یا کاهش؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۷
داشتن یک وب سایت خوب
۹ اصل برای داشتن یک وب سایت خوب
۱۴۰۰-۰۷-۰۷
نمایش همه

بررسی آمار ۲۳ رفتار جستجوگران در اینترنت

بررسی آمار 23 رفتار جستجوگران در اینترنت

بررسی آمار 23 رفتار جستجوگران در اینترنت

این مقاله توسط رند فیشکین از متخصصان برتر سئو در سال ۲۰۱۷ نوشته و در سایت Moz منتشر شده است. در این مقاله به بررسی آمار ۲۳ رفتار جستجوگران در اینترنت پرداخته و به سوالات مهمی همچون اینکه به طور میانگین چند کلمه در جستجوهای کاربران وجود دارد؟ چند درصد از جستجوها به عنوان سوال مطرح می شوند؟ آیا مقدار جستجوها در یوتیوب نسبت به بینگ بیشتر است؟ و بسیاری سوالات دیگر پاسخ داده می شود. با ما همراه باشید.

مدت های طولانی، نبودن داده های گوگل و دیگر موتورهای جستجو در مورد رفتار کاربران در پلتفرم های خودشان، از بزرگترین ناامیدی های جهان بازاریابی بشمار می رفت. گهگاه ، گوگل اطلاعاتی مبهم و دشوار در مورد نحوه پردازش بیش از X میلیارد جستجو، یا تعداد ویدیوهای بارگذاری شده در یوتیوب ، یا تعداد افرادی که در سال گذشته اطلاعات سفر را در گوگل پیدا کرده اند، فاش می کرد. اما این اعداد به اندازه کافی مشخص و از منابع کافی برخوردار نبود. همچنین جزئیات کافی را ارائه نمی کرد تا واقعاً برای همه برنامه های کاربردی ما مفید باشد.

بازاریابان باید مواردی مانند: هر ماه چند جستجو در پلتفرم های مختلف اتفاق می افتد؟ آیا گوگل سهم بازار خود را به آمازون از دست می دهد؟ آیا مردم واقعاً جستجوهای بیشتری در یوتیوب از بینگ انجام می دهند؟ آیا تصاویر گوگل بیشتر یا کمتر از اخبار گوگل محبوب است؟ چند درصد از جستجوها به عنوان سوال بیان می شوند؟ چند کلمه در جستجوی متوسط ​​وجود دارد؟ روی موبایل کم تر است یا بیشتر؟

این نوع ویژگی ها به ما کمک می کند که بدانیم تلاش خود را در کجا باید معطوف کنیم، چگونه سرمایه گذاری سئوی مدیران، تیم ها و مشتریان خود را بفروشیم و وقتی این داده ها را در طول زمان در اختیار داریم ، می توانیم درک کنیم که چگونه این صنعت که معیشت ما را شکل میدهد چگونه در حال تغییر است. تا به حال ، تخمین این داده ها تقریباً سخت و غیرممکن بوده است. اما ، به لطف ارائه دهندگان داده های کلیک استریم مانند جامپ شات، می توانیم از محرمانه بودن گوگل خارج شویم و داده ها را خودمان ببینیم!

این نوع ویژگی ها به ما کمک می کند که بدانیم تلاش خود را در کجا باید معطوف کنیم، چگونه سرمایه گذاری سئوی مدیران، تیم ها و مشتریان خود را بفروشیم و وقتی این داده ها را در طول زمان در اختیار داریم ، می توانیم درک کنیم که چگونه این صنعت که معیشت ما را شکل میدهد چگونه در حال تغییر است. تا به حال ، تخمین این داده ها تقریباً سخت و غیرممکن بوده است. اما ، به لطف ارائه دهندگان داده های کلیک استریم مانند جامپ شات، می توانیم از محرمانه بودن گوگل خارج شویم و داده ها را خودمان ببینیم!

طی ۶ ماه گذشته ، من و راس جونز به همراه رندی آنتین از جامپ شات کار می کردیم و این همکاری بسیار شگفت انگیز بود. به سوالات ما در اواخر شب پاسخ می داد، با تیم خود درگیر می شد تا اعداد را بدست آورد و صبورانه منتظر بود تا راس توزیع های نمونه ای T را روی مجموعه داده های بزرگ اجرا کند تا مطمئن شویم تخمین های ما تا حد ممکن دقیق است. اگر به داده های جریان کلیکی “clickstream data” از هر نوع نیاز دارید، من نمی توانم آنها را به اندازه کافی توصیه کنم.

نظارت بر جریان کلیک، هدف جامپ شات (و شرکت های دیگر مانند آنها- SimilarWeb ، Clickstream و غیره) است، که نرم افزاری روی دستگاه دارد و تمام صفحات بازدید شده در جلسه مرورگر را ضبط می کند. آنها این داده ها را ناشناس و تجمیع می کنند (نگران نباشید ، جستجوها و بازدیدهای شما به شما یا دستگاه شما متصل نمی شود) ، سپس بخش هایی از آن را برای تحقیق یا استفاده در محصولات یا از طریق API در دسترس قرار می دهند. آنها در حال جستجوی گوگل یا هر سایت دیگری نیستند، بلکه رفتار دقیق دستگاه ها را هنگام استفاده مردم از آنها برای جستجو در اینترنت مشاهده می کنند.

داده های کلیک استریم فوق العاده قدرتمند هستند، اما وقتی صحبت از برآورد رفتار جستجو می شود، به مقیاس نیاز داریم. خوشبختانه ، جامپ شات اینجا هم می تواند جوابگو باشد. تعداد کاربران اینترنت آنها در ایالات متحده میلیون ها نفر است (آنها اندازه دقیق آن را اعلام نمی کنند ، اما بین ۲ تا ۱۰ میلیون نفر است) بنابراین ما می توانیم به این اعداد اعتماد کنیم تا با اطمینان تصویر نمایشی را ترسیم کنیم. با این وجود ، هنوز ممکن است جهت دهی داده ها وجود داشته باشد – ممکن است جمعیت خاصی از کاربران اینترنت کمابیش در پنل جامپ شات قرار داده شده باشد، داده های تلفن همراه آنها محدود به اندروید است (بدون iOS) ، و ما می دانیم که برخی از جایگزین های انواع جستجوها با روش آنها ضبط نمی شود . با این وجود ، اتفاقات شگفت انگیزی در اینجا وجود دارد ، و این بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما توانسته ایم به آن دست یابیم ، بنابراین بیایید شروع کنیم.

آمار ۲۳ رفتار جستجو

روش شناسی “Methodology” : همه داده ها از پنل چند میلیونی کاربران جامپ شات در اکتبر ۲۰۱۶ جمع آوری شد. مقیاس بندی توزیع T برای اعتبار برآورد جستجوهای کلی در سراسر سیستم عامل ها استفاده شد. همه داده های دیگر به صورت درصد بیان می شوند. پانل جامپ شات شامل دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ به نسبت مشابه است ، اگرچه هیچ دستگاهی iOS نیست ، بنابراین کاربران Mac ، iPhone و iPad را شامل نمی شوند.

شماره ۱: واقعاً چند جستجو به صورت ماهانه در گوگل انجام می شود؟

در دستگاه ها و انواع جستجوهایی که جامپ شات می تواند تجزیه و تحلیل کند، به طور متوسط ​​۳.۴ جستجو در روز/جستجوگر وجود داشت. راس با استفاده از تجزیه و تحلیل توزیع های نمونه ای T ، در اندازه های مختلف داده های جامپ شات، تخمین زد که محتمل ترین واقعیت این است که هر ماه بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد جستجو در گوگل فقط در ایالات متحده انجام می شود.

در اینجا جزئیات بیشتری از زبان راس آمده است:

همه”… نمودارها از نظر شکل غیر خطی هستند ، که نشان می دهد با بزرگتر شدن نمونه ها به اعداد صحیح نزدیک می شویم اما نه در یک رابطه ساده … من بر اساس تخمین تعداد جستجوهایی که فکر می کنید سالانه در ایالات متحده اتفاق می افتد، ۳ تنوع را ارائه کرده ام. من تخمین های بسیار متفاوتی از ۲۰ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد دیده ام ، بنابراین من چند گزینه را انتخاب کردم. من به جرأت با عدد ۴۰ میلیارد پیش می روم، به خصوص که یکبار به خط ۱۰۰MM برای ۴۰ و ۶۰B میرسیم، برای ۱ میلیارد کلمه کلیدی افزایش کمی وجود دارد ، که نشان می دهد ما به نقطه ای رسیده ایم که هر کلمه کلیدی جدید فقط ۱ بار جستجو می شود. “

توجه داشته باشید که ما معتقدیم تعداد ۴۰-۶۰ میلیارد در ماه در واقع بسیار کم است. چرا؟ جستجوهای صوتی ، جستجو در برنامه گوگل و Google Home ، استفاده بیشتر از جستجو در iOS (هر چهار موردی را که جامپ شات نمی تواند اندازه گیری کند)، ماه اکتبر می تواند یک ماه کمتر از میانگین باشد ، اگر انسان از دستگاه های خود استفاده نکند برخی از انواع مشارکت های جستجو و جستجوهای خودکار می تواند به این معنی باشد که اعداد ما ترافیک جستجوی واقعی گوگل در ایالات متحده را کم حساب می کند. در آینده ، هنگامی که اکتبر ۲۰۱۶ را با ماه های دیگر مقایسه می کنیم ، می توانیم چیزهای جالبی مانند رشد یا کاهش تقاضای جستجو را اندازه گیری کنیم.

شماره ۲: میانگین جلسه جستجوی گوگل چقدر است؟

از زمان جستجوی اولیه تا بارگذاری صفحات نتایج جستجو و انتخاب نتایج ، به علاوه هر دکمه بازگشت به سرپ ها و انتخاب نتایج جدید ، میانگین کل فقط کمتر از ۱ دقیقه بود. اگر طولانی به نظر می رسد ، به یاد داشته باشید که برخی از جلسات جستجو ممکن است بیش از یک ساعت باشد (مانند زمانی که قبل از برنامه ریزی برای سفر در مورد بهترین ریوکان های ژاپن تحقیق می کردم – احتمالاً ۷ صفحه را در عمق سرپ ها کلیک کردم و ۳۰ یا بیشتر صفحات جداگانه را باز کردم). آن جلسات طولانی مدت این میانگین را بالا می برد.

شماره ۳: چند درصد از کاربران یک یا چند جستجو را در یک روز معین انجام می دهند؟

این یکی ذهن من را به هم ریخت! از میلیون ها کاربر فعال ، کاربران اینترنت در ایالات متحده که توسط جامپ شات در اکتبر ۲۰۱۶ تحت نظارت قرار گرفتند ، تنها ۱۵٪ حداقل یک یا چند جستجو را در یک روز انجام دادند . ۴۵ درصد حداقل یک جستجو در هفته انجام دادند و ۶۸ درصد یک یا چند جستجو در آن ماه انجام دادند. برای من ، این می گوید هنوز مقدار زیادی فرصت رشد جستجو برای گوگل وجود دارد. اگر بتوانند افراد را بیشتر به جستجو معتاد کرده و آنها را وابسته تر کنند و همچنین جریان اطلاعات و نیازهای افراد به موتورهای جستجو را شکل دهند ، احتمالاً فضای بیشتری برای گسترش جستجوها و جستجوگران خواهند داشت.

شماره ۴: چند درصد از جستجوهای گوگل منجر به کلیک می شود؟

بسیاری از سوالات توسط گوگل پاسخ داده می شود. از جستجوهایی مانند ” آب و هوای سیاتل ” ، تا موارد پیچیده تر مانند ” کتابهای کورت وونگات ” یا ” چگونه لکه های تمشک را از بین ببریم؟ “. گوگل در تلاش است تا آن کلیک را برای شما ذخیره کند – و به نظر می رسد موفق شده است.

۶۶ درصد از جستجوهای پرسشگرانه متمایز، منجر به یک یا چند کلیک روی نتایج گوگل شد . این بدان معناست که ۳۴ درصد از جستجوها به هیچ عنوان کلیک نمی شوند. اگر به تمام جستجوهای پرسشگرانه (نه فقط پرسش های متمایز) نگاه کنیم ، این اعداد به شکاف مستقیم ۶۰٪ و ۴۰٪ تغییر می کند. من تعجب نخواهم کرد که متوجه شوم با گذشت زمان ، ما به گوگل نزدیکتر می شویم و نیمی از پرسش های جستجو را بدون کلیک حل می کنیم.
پی نوشت-این یک میانگین کلی است، اما من مقایسه کلیک ها دربرابر بدون کلیک ها را در تلفن همراه در مقایسه با دستگاه های دسکتاپ تقسیم کرده ام و جلوتر در شماره ۱۹ بررسی کرده ام.

شماره ۵: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به AdWords یا لیست های پولی می رود؟

این کمتر از آن چیزی است که من فکر می کردم ، اما شاید با توجه به میزان تهاجمی بودن گوگل در ظرافت تبلیغاتی طی سالهای گذشته تعجب آور نباشد. از جستجوهای پرسشگران متمایز در گوگل، تنها ۳.۴ نتایج منجر به کلیک بر روی آگهی AdWords (پولی) شد . اگر آن را در تمام جستجوهای پرسشگران گسترش دهیم ، این عدد به ۲.۶ نتایج کاهش می یابد. گوگل در بخش کوچکی از جستجوهایی که در موتور آنها انجام می شود پول هنگفتی به دست می آورد. جای تعجب نیست که آنها باید با پنهان کردن نشانگر تبلیغات در سرپ ها خلاق شوند (یا شاید دقیق تر و زیرکانه).

شماره ۶: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به نقشه یا فهرست های محلی می رود؟

این اندازه گیری جستجوها و کلیک هایی نیست که مستقیماً از maps.google.com یا از برنامه Google Maps در دستگاه تلفن همراه شروع می شود. ما در اینجا فقط در مورد جستجوهای Google.com صحبت می کنیم که منجر به کلیک روی Google Maps می شود. این تعداد است ۰.۹٪ از کلیک جستجوی گوگل است، کمتر از ۱ در ۱۰۰ مورد. ما از طریق MozCast می دانیم که بسته محلی در حدود ۱۵ درصد از جستجوها نمایش داده می شود (هر چند ممکن است توسط مجموعه کلمات کلیدی MozCast جانبدارانه عمل کند).

شماره ۷: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به لینک های موجود در نمودار دانش می رسد؟

پانل های دانش در نتایج گوگل بسیار محبوب هستند – آنها در حدود ۳۸ درصد از مجموعه داده های MozCast نشان داده می شوند. اما آنها تقریباً برای فعالیت کلیک جستجو محبوب نیستند و فقط در حدود ۰.۵ درصد از کلیک ها را به دست می آورند .

من از این موضوع تعجب نمی کنم. پنل های دانش ، بیشتر در مورد ارائه پاسخ ها و جزئیات سریع به جستجوگران است تا در مورد ترسیم خود کلیک. اگر پنل های دانش را در سرپ های خود می بینید، زیاد نگران نباشید که فرصت CTR شما را از دست می دهند. این باعث شد من متوجه شوم که Keyword Explorer احتمالاً میزان حذف CTR ارگانیک توسط دانشمندان را بیش از حد ارزیابی می کند (به عنوان مثال آلیس اسپرینگز ، که دارای یک پنل دانش در کنار ۱۰ پیوند آبی است ، دارای یک فرصت CTR 64 است).

شماره ۸: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به بلوک های تصویر می رسد؟

تصاویر یکی از عوامل اصلی این گزارش هستند (در فرصت دیگری به طور مفصل درباره آن صحبت خواهم کرد). در حالی که در MozCast حدود ۱۱ درصد از نتایج گوگل دارای بلوک های تصویری هستند، داده های جامپ شات نشان می دهد که تصاویر ۳ درصد از کل کلیک های جستجوی گوگل را به دست می آورند .

من فکر می کنم این اتفاق به این دلیل می افتد که مردم به طور طبیعی به سمت تصاویر کشیده می شوند و این به آن دلیل است که گوگل از داده های کلیک برای نشان دادن تصاویری که بیشترین تعامل را دارند استفاده می کند. اگر از خود می پرسید که چرا تصویر کاملاً بهینه شده شما در Google Images آنطور که امیدوار بودید رتبه بندی خوبی ندارد ، ما مشکوک هستیم و برخی مطالعات موردی نشان می دهد که ممکن است به این دلیل باشد که تصویر شما چشم را جلب نمی کند و روی آن کلیک نمی کنند. روشی که دیگران از آن بهره می برند.

اگر گوگل فقط تصاویر قانع کننده را نشان می دهد و فقط زمانی بلوک تصویر را در نتایج جستجو نشان می دهد که می داند تقاضای زیادی برای تصاویر وجود دارد (یعنی افراد در وب جستجو می کنند ، سپس روی برگه “تصویر” در بالا کلیک می کنند) ، پس عجیب نیست که تصاویر در نتایج گوگل کلیک های قدرتمندی داشته باشند.

شماره ۹: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به نتایج News/Top Stories می رسد؟

با نهایت تأسف فعلا نمی دانیم . این مورد ناامید کننده بود و به دلیل تغییر بی موقع گوگل از “نتایج اخبار” به “داستانهای برتر” ، که برخی از آنها در دوره جمع آوری داده ها اتفاق افتاد، قابل جمع آوری نیست. ما امیدواریم که در تابستان ، زمانی که دوباره نتایج را جمع آوری و مقایسه می کنیم ، این را داشته باشیم.

شماره ۱۰: چند درصد از کلیک ها بر روی نتایج جستجوی گوگل به نتایج مسدود شده توییتر می رسد؟

من انتظار داشتم این یکی نسبتاً کوچک باشد و همینطور هم هست. اگرچه کمی از انتظارات من فراتر رفت. MozCast دارای بلوک های توییتی است که در حدود ۷ درصد از سرپ ها نشان داده می شود، و جامپ شات نشان می دهد که این توییت ها در حدود ۰.۲۳ درصد از کل کلیک ها را دریافت می کنند.

تصور من این است که توییت ها برای مجموعه کوچکی از جستجوهای پرسشگران بسیار خوب عمل می کنند و اگر کلیک را ترسیم نکنند ، در طول زمان کمتر نمایش داده می شوند (یا در نتایج کمتر نشان داده می شود). به عنوان مثال ، نتایج جستجو برای نام من، بلوک توییت بین موقعیت ارگانیک ۱ و ۲ را نشان می دهد (یا توییت های من هیجان انگیز هستند، یا بقیه نتایج من اینطور نیستند). این را با دیوید میهم مقایسه کنید ، که مدت ها بسیار نادر توییت می کرد و اخیراً فعالتر بود – توییت های او بین موقعیت های شماره ۴ و ۵ قرار دارد . یا در تضاد با دکتر پیت ، که توییت هایش بالاتر از نقطه ۱ قرار دارد !

شماره ۱۱: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به یوتیوب منتقل می شود؟

از نظر فنی ، موارد نادری وجود دارد که یک ویدیو از ارائه دهنده دیگر (مثلاً Vimeo) بتواند مستقیماً در سرپ های گوگل ظاهر شود. اما بیش از ۹۹ درصد ویدیوها در گوگل از یوتیوب تهیه می شود (که قوانین ضد رقابتی IMO را نقض می کند ، اما از آنجا که گوگل به نمایندگان منتخب خود رشوه پرداخت می کند، احتمالاً برای آنها مشکلی نیست). بنابراین ، ما فقط یوتیوب را مطالعه کردیم تا همه نتایج ویدیوها را.

MozCast ویدئوها را در ۶.۳ درصد از نتایج نشان می دهد ، درست در زیر توییت ها. در داده های جامپ شات، مشارکت یوتیوب به طور گسترده ای دید اولیه خود را بیش از حد انجام داده و ۱.۸ از کل کلیک های جستجو را به خود اختصاص داده است . بدیهی است ، برای آن دسته از جستجوهایی که قصد ویدئو در پشت آنها وجود دارد ، یوتیوب عملکرد خوبی دارد.

شماره ۱۲: چند درصد از کلیکها در نتایج جستجوی گوگل به نتایج شخصی شده جیمیل می رسد؟

من هیچ حدسی در این مورد نداشتم و به ندرت در دنیای سئو مورد بحث قرار می گیرد ، زیرا تأثیرگذاری و مبهم بودن آن نسبتاً شرایط را دشوار میکند. ما داده های ردیابی را از طریق MozCast نداریم زیرا اینها فقط در نتایج شخصی برای افرادی که هنگام جستجو به حساب جیمیل خود وارد شده اند نشان داده می شود و گوگل انتخاب می کند که آنها را فقط برای انواع خاصی از پرس و جوها نشان دهد.

با این حال ، جامپ شات به لطف ردیابی جریان کلیکی می تواند ببیند که ۰.۱۶ درصد از کلیک های جستجو پس از یک پرس و جو به جیمیل می روند، فقط کمی کمتر از تعداد کلیک روی توییت ها است.

شماره ۱۳: چند درصد از کلیک ها در نتایج جستجوی گوگل به نتایج Google Shopping می رسد؟

تبلیغات Google Shopping بسیار قانع کننده شده است – تصاویر بصری محکم هستند ، آگهی دهندگان به وضوح تلاش زیادی را برای بهینه سازی CTR صرف می کنند و نتایج ، شگفت آور نیست که این را منعکس می کند.

MozCast نتایج خرید را در ۹ درصد از درخواست ها نشان می دهد ، در حالی که داده های جریان کلیک نشان می دهد که این نتایج ۰.۵۵ درصد از کل کلیک های جستجو را به دست می آورند .

شماره ۱۴: چند درصد از جستجوهای گوگل منجر به کلیک بر روی ویژگی گوگل می شود؟

گوگل در چند سال گذشته شهرت زیادی به دست آورده است زیرا حجم زیادی از ترافیک جستجو را برای خود به ارمغان آورده است – از یوتیوب گرفته تا گوگل مپ و جیمیل و Google Books و Google App Store در تلفن همراه و حتی گوگل پلاس، یک مورد محکم وجود دارد که گوگل فرصت را برای شخص ثالث با شروط خود که نیازی به رعایت قوانین ندارد ، در نظر می گیرد.

صادقانه بگویم ، من این را در محدوده ۲۰ تا ۳۰ درصد تخمین زده بودم، بنابراین وقتی از داده های جامپ شات دیدم تمام خصوصیات گوگل تنها توانسته است ۱۱.۸ درصد از کلیک جستجوهای متمایز (فقط ۸.۴ درصد در کل جستجوها) را به دست آورد، شگفت زده شدم . البته این هنوز مهم است و مطمئناً بزرگتر از ۵ سال پیش، اما با توجه به این که می دانیم حجم جستجوی گوگل در ۵ سال گذشته بیش از دو برابر شده، باید از نظر فکری صادق باشیم و بگوییم که امروزه در نتایج شلوغ با ویژگی های شخصی گوگل فرصت بیشتری نسبت به سرپ های تمیزتر اما کم تقاضای ۵ سال پیش وجود دارد.

شماره ۱۵: چند درصد از کل جستجوها در هر ویژگی اصلی جستجو، در ایالات متحده انجام می شود؟

من از جامپ شات خواستم ۱۰ ویژگی وب متمایز را مقایسه کند ، همه جستجوهای دریافت شده را با هم جمع کرده و درصد توزیع را به اشتراک بگذارد. نتایج شگفت انگیز است!

در اینجا آنها به ترتیب شده اند:

Google.com 59.30
Google Images 26.79٪
YouTube.com 3.71
یاهو! ۲.۴۷
بینگ ۲.۲۵
Google Maps 2.09٪
Amazon.com 1.85
Facebook.com 0.69٪
DuckDuckGo 0.56
Google News 0.28٪

من همچنین یک نمودار برای کمک به نشان دادن درصد این تفکیک ها ایجاد کرده ام:

نمودار توزیع جستجوهای ایالات متحده آمریکا - اکتبر 2016

اگر داده های Google Images شما را شوکه می کند ، تنها نیستید. من از محبوبیت جستجوی تصاویر غافلگیر شدم. وقتی این داده ها را برای تابستان دوباره جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنیم ، باید اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

اگرچه تصاویر تنها شگفتی نبود. ترکیب بینگ و یاهو حتی یک دهم حجم جستجوی Google.com را ندارند. DuckDuckGo ، با وجود رد پای کوچکش در مقایسه با فیس بوک ، تقریباً به اندازه غول رسانه های اجتماعی جستجو شده است. جستجوهای آمازون تقریباً به اندازه بینگ است. و جستجوهای YouTube.com تقریباً دو برابر جستجوهای بینگ است (فقط در مرورگرهای وب – به یاد داشته باشید که Jumpshot جستجوها را در برنامه YouTube در دستگاه های تلفن همراه ، تبلت یا تلویزیون ضبط نمی کند).

برای آینده ، من همچنین می خواهم داده های Google Shopping ، MSN ، پینترست، توییتر، لینکدین، جیمیل، یاندکس، بایدو و Reddit را بررسی کنم. گمان من این است که هیچ کدام از آنها به اندازه موارد بالا جستجوهای خود را انجام نداده اند ، اما دوست دارم شگفت زده شوم.

ضمناً – اگر این داده ها را در مقایسه با Comscore یا Nielsen زیر سوال می برید ، فقط باید اشاره کنم که پنل جامپ شات بسیار بزرگتر و روش آنها نیز بسیار تمیزتر و دقیق تر است (حداقل ، IMO). آنها کارهایی مانند جستجوی گروهی سایتها در املاک متعلق به مایکروسافت را در سهم جستجوی بینگ انجام نمی دهند یا سعی نمی کنند روشهای آماری را نمونه و ادغام کنند ، و در حالی که Comscore دارای یک پنل جهانی با ۲ میلیون کاربر است، فقط پنل دستگاههای ایالات متحده جامپ شات، بطور قابل ملاحظه ای بزرگتر است.

شماره ۱۶: توزیع تقاضای جستجو در کلمات کلیدی چگونه است؟

بیایید به جستجوی کلمات کلیدی در گوگل بازگردیم. بر اساس جستجوهای ماه اکتبر ، پرس و جوهای ۱MM برتر حدود ۲۵ درصد از کل جستجوها را شامل می شود و پرسش های ۱۰MM برتر ۴۵ درصد و پرسش های ۱BB برتر نزدیک به ۹۰ درصد را شامل می شود . جامپ شات این تصویر را در اختیار ما گذاشته است:

نمودار توزیع  تقاضای جستجوی کلمات کلیدی در اکتبر 2016

کلمات کلیدی “long tail” همچنان دارای حجم بالایی است و حجم عظیمی از جستجوها در کلمات کلیدی، خارج از ۱۰ میلیون مورد جستجوهای پربازدید انجام می شود. در حقیقت ، تقریباً ۲۵ درصد از کل حجم جستجو خارج از ۱۰۰ میلیون کلمه کلیدی برتر اتفاق می افتد!

منحنی تقاضای جستجو در تابستان سال 2016 بر اساس داده های کلیک استریم از یک میلیون جستجوگر گوگل در ایالات متحده آمریکا

من تابستان گذشته خود را صرف تطبیق داده های راس از جامپ شات با داده های کلیک استریم کردم و نسبتا مطابقت خوبی داشت (هر چند نه دقیقاً ؛ پنل جامپ شات بسیار بزرگتر است).

شماره ۱۷: به طور میانگین کاربران دسکتاپ در برابر کاربران موبایل چند کلمه در جستجوهای خود استفاده می کنند؟

به گفته جامپ شات، یک جستجوگر معمولی در جستجوی خود از ۳ کلمه استفاده می کند. کاربران دسکتاپ به دلیل داشتن سهم کمی بیشتر از جستجو ها، طول مدت جستجوی کمی بیشتری دارند و از ۶ کلمه یا بیشتر نسبت به تلفن همراه استفاده می کنند. (۱۶٪ برای دسکتاپ در مقابل ۱۴٪ برای تلفن همراه).

نمودار متوسط استفاده کاربران سیستم های دسکتاپ از جستجو در برابر کاربران موبایل

من واقعاً شگفت زده شدم که دیدم دسکتاپ و تلفن همراه چقدر نزدیک هستند. به همان اندازه که برخی از افراد در فضای ما تخمین زده اند ، در شکل گیری پرس و جو تفکیک وجود ندارد. (خودم هم شامل میشوم)

شماره ۱۸: چند درصد از جستجوها به عنوان سوال بیان می شوند؟

برای این داده ها ، جامپ شات از هرگونه جستجو که با “چه کسی” ، “کجا” ، “چه موقع” ، “چرا” و “چگونه” و همچنین “آیا” شروع می شد (به عنوان مثال آیا رای می دهید؟) و (به عنوان مثال آیا فردا باران می بارد؟) استفاده کرده است. داده ها نشان داد که تقریباً ۸ درصد از جستجوهای پرسشگران به عنوان سوال بیان شده است.

شماره ۱۹: تفاوت CTR پولی و ارگانیک در تلفن همراه در مقایسه با دسکتاپ چیست؟

این یکی از آن نقاط داده ای است که سالهاست در آرزوی آن هستم. ما همیشه مشکوک بودیم که CTR در تلفن همراه کمتر از دسکتاپ باشد ، و اکنون تایید شده است.

نمودار تفاوت CTR پولی و ارگانیک در تلفن همراه در مقایسه با دسکتاپ

برای دستگاه های تلفن همراه ، ۴۰.۹ درصد از جستجوهای گوگل منجر به یک کلیک ارگانیک ، ۲ درصد با یک کلیک پولی و ۵۷.۱ درصد بدون کلیک می شود. برای دستگاه های رومیزی ، ۶۲.۲ درصد از جستجوهای گوگل منجر به یک کلیک ارگانیک ، ۲.۸ درصد به یک کلیک پولی و ۳۵ درصد بدون کلیک می شود. این یک مثلث بسیار بزرگ است و نشان می دهد که هنوز فرصت بیشتری در سئو و PPC “پرداخت برای هر کلیک” وجود دارد. سئو دارای ۲۰ برابر فرصت ترافیک بیشتر از PPC در تلفن همراه و رومیزی است. اگر استدلال می کردید که موبایل سئو را از بین برده است یا ویژگی های سرپ، سئو را از بین برده است یا اصلاً هر چیزی، سئو را از بین برده است احتمالاً باید آن تفکر را تغییر دهید.

شماره ۲۰: چند درصد از پرس و جوها در گوگل باعث می شود که جستجوگر بدون کلیک بر هیچ نتیجه ای عبارت های جستجوی خود را تغییر دهد؟

شما جستجو می کنید و آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا نمی کنید. بنابراین ، شما عبارت های جستجوی خود را تغییر می دهید ، یا شاید روی یکی از “جستجوهای مربوط به …” گوگل در پایین صفحه کلیک کنید.

مدتها بود که می پرسیدم این الگو چند بار رخ می دهد و چند درصد از جستجوهای پرسش گران نه به پاسخی ، بلکه به جستجویی دیگر منجر می شود. پاسخ به طرز تکان دهنده ای بزرگ است: ۱۸ درصد کامل جستجوها منجر به تغییر در عبارت جستجو می شود !

جای تعجب نیست که گوگل در سال های اخیر تحقیقات مرتبطی انجام و “people also ask” بخش بزرگی از نتایج جستجوهای اخیر را به خود اختصاص داده است.

شماره ۲۱: چند درصد از درخواست های گوگل منجر به بیش از یک کلیک بر روی نتایج می شود؟

برخی از ما، از ctrl+click برای باز کردن چندین زبانه هنگام جستجو استفاده می کنیم. دیگران روی یک نتیجه کلیک می کنند ، سپس روی عقب کلیک می کنند و روی نتیجه دیگری کلیک می کنند. روی هم رفته ، تمام رفتارهای جستجو که منجر به بیش از یک کلیک در جستجوی یک پرسش واحد در یک جلسه می شود ، ۲۱ درصد است. این ۲۱ درصد از جستجوهایی است که منجر به بیش از یک کلیک روی نتایج گوگل می شود.

شماره ۲۲: چند درصد از درخواست های گوگل منجر به pogo-sticking می شود (یعنی جستجوگر بر روی یک نتیجه کلیک می کند ، سپس به صفحه نتایج جستجو باز می گردد و نتیجه متفاوتی را انتخاب می کند)؟

به عنوان یک سئو کار، می دانیم که pogo-sticking برای سایت های ما چیز بدی است و احتمالاً گوگل از این داده ها برای پاداش صفحاتی استفاده می کند که pogo-sticking کمی دریافت می کنند و کسانی که این کار را انجام می دهند تحت فشار قرار می دهد. در مجموع ، داده های اکتبر جامپ شات نشان می دهد که ۸ درصد از جستجوها از این الگوی جستجو پیروی کرده اند. > کلیک کنید> برگشت به جستجو> نتایج دیگری را کلیک کنید.

با گذشت زمان ، اگر گوگل در ماموریت خود برای جلب رضایت بیشتر جستجوگران موفق عمل کند، انتظار می رود که این روند کاهش یابد. ما دفعات بعدی که نتایج را جمع آوری می کنیم، مشاهده خواهیم کرد و می بینیم که چه اتفاقاتی روی داده است.

شماره ۲۳: چند درصد کلیک بر روی ویژگیهای غیر گوگل در نتایج جستجو به دامنه ای در ۱۰۰ مورد برتر می رسد؟

بسیاری از ما در دنیای جستجو و بازاریابی اینترنتی نگران این بوده ایم که آیا جستجو و سئو به بازارهای “تک برنده” تبدیل می شوند یا خیر. بنابراین ، ما از جامپ شات درخواست کردیم توزیع کلیک ها را به ۱۰۰ دامنه ای که بیشترین ترافیک جستجوی گوگل (بدون احتساب خود گوگل) را در مقایسه با خارج از ۱۰۰ صفحه برتر دریافت کرده اند ، بررسی کند.

نتایج تا حدودی تسکین دهنده است: ۱۲.۶ درصد از کل کلیک های گوگل به ۱۰۰ دامنه اصلی دریافت کننده ترافیک جستجو می رسد . ۸۷.۴ درصد دیگر مربوط به سایت هایی است که در قسمت میانی و طولانی منحنی جستجو و ترافیک قرار دارند.

برگرفته از وب سایت Moz. نوشته رندی فیشکین در مارس ۲۰۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *