موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: خزیدن “Crawling”، نمایه سازی “Indexing” و رتبه بندی “Ranking”
۱۴۰۰-۰۶-۰۸
سئو درون صفحه
سئو درون صفحه On-Page SEO
۱۴۰۰-۰۶-۰۸
نمایش همه

یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی

درک کنید که مخاطبان شما می خواهند چه چیزی را پیدا کنند.

اکنون که در فصل قبل نحوه نمایش نتایج جستجو ها را آموخته اید، لازم است نحوه یافتن کلمات کلیدی را بدانیم و تعیین کنیم که کدام کلمات کلیدی استراتژیک را در محتوای وب سایت خود مورد هدف قرار دهیم و چگونه آن محتوا را برای جلب رضایت کاربران و موتورهای جستجو ایجاد کنیم.

قدرت یافتن کلمات کلیدی در درک بهتر بازار هدف و نحوه جستجوی آنها برای محتوا ، خدمات یا محصولات شما نهفته است.

تحقیقات در مورد کلمات کلیدی اطلاعات خاصی را مورد جستجوهای افراد در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به شما در پاسخگویی به سئوالات زیر کمک کند:

  • مردم بدنبال چه چیزی هستند؟
  • چند نفر در جستجوی آن هستند؟
  • آنها این اطلاعات را در چه قالبی می خواهند؟

در در این فصل شما ابزارها و استراتژی هایی را برای یافتن کلمات کلیدی خواهید آموخت. همچنین تاکتیک هایی می آموزید که به شما کمک می کند از کلید واژه های تحقیق در مورد کلمات کلیدی اجتناب کنید و محتوای قوی ایجاد کنید. هنگامی که متوجه می شوید مخاطبان مورد نظر چگونه در جستجوی محتوای شما هستند ، دنیای جدیدی از سئوی استراتژیک را کشف می کنید!

برای یافتن کلمات کلیدی، سئوال بپرسید

قبل از اینکه بتوانید از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو به یک کسب و کار کمک کنید، ابتدا باید بدانید آنها چه کسانی هستند، مشتریانشان چه کسانی هستند و اهداف آنها چیست.

این قسمتی از برنامه است که معمولاً حذف می شود. افراد زیادی این مرحله برنامه ریزی مهم را دور می زنند زیرا یافتن کلمات کلیدی زمان می برد. و میپرسند چرا زمانی را صرف کنیم در حالی که از قبل می دانیم برای آن چه برنامه ای داریم؟

پاسخ این است که آنچه شما می خواهید برای آن رتبه بندی کنید و آنچه که مخاطبان شما واقعاً می خواهند اغلب دو چیز متفاوت هستند. تمرکز بر مخاطبان و سپس استفاده از داده های کلمه کلیدی برای تقویت این بینش ها ، کمپین های بسیار موفق تری نسبت به تمرکز بر کلمات کلیدی دلخواه ایجاد می کند.

در اینجا یک مثال آورده شده است. بستنی فروشی حمید (یک بستنی فروشی در تهران) در مورد سئو شنیده است و می خواهد به بهبود نحوه و تعداد دفعات نمایش آنها در نتایج جستجوی ارگانیک کمک کند. برای کمک به آنها ، ابتدا باید کمی بیشتر در مورد مشتریان آنها بدانید. برای انجام این کار ، ممکن است سئوالاتی از قبیل:

  • مردم به دنبال چه نوع بستنی ، دسر ، تنقلات و غیره هستند؟
  • چه کسی این اصطلاحات را جستجو می کند؟
  • چه زمانی مردم به دنبال بستنی ، تنقلات ، دسرها و غیره هستند؟
    • آیا روندهای فصلی در طول سال وجود دارد؟
  • مردم چگونه به دنبال بستنی هستند؟
    • از چه کلماتی استفاده می کنند؟
    • چه سوالاتی می پرسند؟
    • آیا جستجوهای بیشتری در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود؟
  • چرا مردم بدنبال بستنی هستند؟
    • آیا افرادی به دنبال بستنی هایی هستند که به سلامت توجه داشته باشند یا فقط به دنبال یک چیز شیرین هستند؟
  • مشتریان بالقوه در کجا قرار دارند – محلی ، ملی یا بین المللی؟

و سرانجام اینکه چگونه می توانید به ارائه بهترین مطالب در مورد بستنی برای پرورش جامعه و تحقق آنچه همه آن مردم در جستجوی آن هستند کمک کنید؟ پرسیدن این سوالات یک مرحله برنامه ریزی مهم است که تحقیقات کلمات کلیدی شما را هدایت می کند و به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می کند.

افراد در جستجوی چه اصطلاحاتی هستند؟

ممکن است راهی برای توصیف کارهایی که انجام می دهید داشته باشید، اما مخاطبان شما چگونه محصول، خدمات یا اطلاعاتی را که ارائه می دهید جستجو می کنند؟ پاسخ به این سئوال اولین گام مهم در فرایند یافتن کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

احتمالاً چند کلمه کلیدی در ذهن دارید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اینها مواردی مانند محصولات، خدمات یا سایر موضوعاتی است که وب سایت شما به آنها آدرس می دهد و کلمات کلیدی خوبی برای تحقیقات شما هستند، بنابراین از آنجا شروع کنید. می توانید آن کلمات کلیدی را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید تا میانگین حجم جستجوی ماهانه و کلمات کلیدی مشابه را کشف کنید. ما در بخش بعدی به حجم جستجو بیشتر می پردازیم، اما در مرحله کشف می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که کدام نوع از کلمات کلیدی شما در بین جستجوگران محبوب ترین است.

هنگامی که کلمات کلیدی خود را در ابزار یافتن کلمات کلیدی وارد می کنید، کلمات کلیدی دیگر، سوالات متداول و موضوعات مربوط به محتوای خود را که ممکن است از دست داده باشید، کشف کنید. ابزار های مختلفی برای تحقیق در خصوص کلمات کلیدی وجود دارد. ما در یک مقاله جداگانه به معرفی برخی از این ابزار ها خواهیم پرداخت.

بیایید از مثال یک گل فروشی که در عروسی تخصص دارد استفاده کنیم.

با تایپ کردن “عروسی” و “گل فروشی” در یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، ممکن است اصطلاحات مربوط، بسیار مربوط و بسیار جستجو شده را پیدا کنید، مانند:

  • دسته گل عروسی
  • گل عروس
  • فروشگاه گل عروسی

در فرآیند یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای محتوای خود احتمالاً متوجه خواهید شد که حجم جستجوی آن کلمات کلیدی بسیار متفاوت است. در حالی که شما قطعاً می خواهید عباراتی را که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند مورد هدف قرار دهید. در برخی موارد هدف گذاری اصطلاحات با حجم جستجوی کمتر ممکن است مفیدتر باشد زیرا رقابت آنها بسیار کمتر است.

از آنجا که کلمات کلیدی با رقابت بالا و پایین می توانند برای وب سایت شما مفید باشند، یادگیری بیشتر در مورد حجم جستجو می تواند به شما در اولویت بندی کلمات کلیدی و انتخاب مواردی که بیشترین مزیت استراتژیک را برای وب سایت شما می دهد کمک کند.


تنوع ایجاد کنید!

توجه به این نکته ضروری است که کل وب سایت ها و صفحات از نظر کلمات کلیدی رتبه بندی نمی شوند. اغلب برندهای بزرگ ترافیک اصلی خود را در صفحه اصلی دریافت می کنند. و در نتایج جستجو صفحه اصلی آنها نمایش داده می شود. ولی اغلب وب سایت ها اینگونه نیستند. بسیاری از وب سایت ها ترافیک اصلی خود را از طریق دیگر صفحات خود بدست می آورند و در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. به همین دلیل تنوع بخشیدن به کلمات کلیدی برای صفحات با ارزش منحصر بفرد بسیار مهم است.


چند بار آن اصطلاحات جستجو می شوند؟

کشف حجم جستجو

هرچه حجم جستجو برای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مشخص بیشتر باشد، معمولاً تلاش بیشتری برای دستیابی به رتبه های بالاتر لازم است. این اغلب به عنوان مشکل کلمه کلیدی شناخته می شود و گه گاه ویژگی های سرپ را شامل می شود. به عنوان مثال ، اگر بسیاری از ویژگی های سرپ (مانند قطعات برجسته ، نمودار دانش ، چرخ فلک ها و غیره) صفحه نتایج یک کلمه کلیدی را مسدود کنند ، مشکل افزایش می یابد. برندهای بزرگ اغلب ۱۰ نتیجه برتر را برای کلمات کلیدی با حجم بالا به دست می آورند، بنابراین اگر تازه وارد وب شده اید و از کلمات کلیدی مشابه استفاده می کنید، تلاش و نبرد سخت برای رتبه بندی می تواند سالها ادامه داشته باشد.

به طور معمول ، هرچه حجم جستجو بیشتر باشد، رقابت و تلاش بیشتری برای دستیابی به موفقیت رتبه بندی ارگانیک لازم است. با این حال اگر خیلی در نتایج پایین بروید، شما در خطر این هستید که هیچ جستجوگری را به سایت خود جذب نکنید. در بسیاری از موارد هدف گذاری اصطلاحات جستجوی بسیار خاص و رقابتی پایین بسیار سودمند است. در سئو ، ما آن کلمات کلیدی را لانگ تیل (دم بلند) “long tail” (کلمات کلیدی طولانی) می نامیم.

درک کلمات کلیدی طولانی long tail keywords

رتبه ۱ برای کلمه کلیدی “کفش” عالی خواهد بود … یا نه؟

برخورد با کلمات کلیدی که ۵۰ هزار جستجو در ماه دارند یا حتی ۵۰۰۰ جستجو در ماه انجام می دهند فوق العاده است. اما در حقیقت این عبارات جستجوی محبوب فقط بخشی از کل جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در حقیقت کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا حتی ممکن است نشان دهنده هدف مبهم “Ambiguous intent” باشد. اگر این اصطلاحات را هدف قرار دهید می تواند شما را در معرض خطر جذب بازدیدکنندگان نا مرتبط به سایت خود قرار دهد که اهداف آنها با محتوای صفحه شما مطابقت ندارد.

تصویر جستجوی کلمات کلیدی با جستجوی بالا

آیا جستجوگر می خواهد ارزش غذایی ساندویچ را بداند؟ یک ساندویچ سفارش دهد؟ رستورانی پیدا کند که خانواده اش را ببرد؟ گوگل نمی داند ، بنابراین آنها این ویژگی ها را برای کمک به بهبود شما ارائه می دهند. هدف قرار دادن “ساندویچ” به این معنی است که شما احتمالاً یک وب سایت بسیار گسترده دارید.

اگر در جستجوی “ساندویچ” هستید ، گوگل فکر می کند که ممکن است به “پنیر” نیز علاقه داشته باشید. آنها اشتباه نمی کنند …

آیا قصد شما پیدا کردن یک مکان ساندویچ فروشی برای ناهار بود؟ ویژگی سرپ “مکانهای بیشتری را کشف کنید” این امکان را پوشش داده است.

۷۵ درصد باقی مانده از جستجوها شامل کلمات کلیدی نسبتا طولانی “chunky middle” و کلمات کلیدی طولانی “long tail” هستند

منحنی تقاضای جستجو

این کلمات کلیدی کمتر محبوب را دست کم نگیرید. کلمات کلیدی طولانی با حجم جستجوی کمتر اغلب کلمات بهتری هستند. زیرا جستجوگران در جستجوهای خود دقیق تر هستند و بهتر می دانند به دنبال چه چیزی جستجو می کنند. به عنوان مثال ، فردی که “کفش” را جستجو می کند احتمالاً فقط در حال مرور است. از طرف دیگر کسی که “بهترین قیمت کفش زنانه قرمز سایز ۷” را جستجو می کند عملاً کیف پول خود را بیرون آورده است.


سؤال ها طلای سئو هستند

کشف اینکه مردم در فضای شما چه سؤالاتی می پرسند – و افزودن این سؤالات و پاسخ آنها به یک صفحه پرسش و پاسخ – می تواند ترافیک ارگانیک باور نکردنی برای وب سایت شما ایجاد کند.


راهبردی شدن با حجم جستجو

اکنون که عبارات جستجوی مرتبط برای سایت خود و حجم جستجوی مربوط به آنها را کشف کرده اید ، می توانید با نگاه به رقبای خود و پی بردن به اینکه تفاوت جستجوها بر اساس فصل یا مکان چگونه است ، استراتژیک تر شوید.

یافتن کلمات کلیدی بر اساس رقیب

شما به احتمال زیاد در مراحل یافتن کلمات کلیدی برای سایت خود بسیاری از کلمات کلیدی را بدست خواهید آورد. اما چگونه می دانید ابتدا باید با کدامیک شروع کنید؟ این می تواند ایده خوبی باشد که کلمات کلیدی با حجم بالا را که رقبای شما در حال حاضر رتبه بندی آنها را ندارند در اولویت قرار دهید. در طرف مقابل شما همچنین می توانید ببینید که رقبای شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی از لیست خود رتبه بندی کرده اند و آنها را در اولویت قرار می دهند. اولی وقتی می خواهید از فرصت های از دست رفته رقبایتان استفاده کنید عالی است؛ در حالی که دومی یک استراتژی تهاجمی است که شما را برای رقابت در مورد کلمات کلیدی که رقبایتان در حال حاضر برای آنها خوب کار می کنند آماده می کند.

کلمات کلیدی بر اساس فصل ها

آگاهی از روندهای فصلی می تواند در تعیین استراتژی محتوا مفید باشد. به عنوان مثال ، اگر می دانید که “فروش سفره هفت سین” از ماه بهمن تا ابتدای فروردین در ایران شروع به افزایش می کند، می توانید از ماه ها قبل مطالب خود را آماده کرده و در این ماه ها به آن فشار زیادی وارد کنید.

کلمات کلیدی بر اساس منطقه

شما می توانید با محدود کردن تحقیقات کلمات کلیدی خود در شهرها، شهرستان ها یا استان های خاص در Google Keyword Planner ، مکان خاصی را به صورت استراتژیک هدف قرار دهید یا علاقه به یک منظقه را در Google Trends ارزیابی کنید . تحقیقات مربوط به موقعیت جغرافیایی می تواند به ارتباط بیشتر محتوای شما با مخاطبان هدف کمک کند. به عنوان مثال ممکن است متوجه شوید که در تگزاس اصطلاح ترجیحی برای یک کامیون بزرگ “دکل بزرگ” است ، در حالی که در نیویورک ، “تریلر تراکتور” اصطلاحات ترجیحی است.

کدام قالب بیشتر مطابق با هدف جستجوگر است؟

در فصل قبل ، با ویژگی های سرپ آشنا شدیم. این پیش زمینه به ما کمک می کند تا بفهمیم جستجوکنندگان چگونه می خواهند اطلاعات را برای یک کلمه کلیدی خاص مصرف کنند. قالبی که گوگل برای نمایش نتایج جستجو انتخاب می کند بستگی به هدف دارد و هر پرس و جو یک مورد منحصر به فرد دارد. گوگل این مقاصد را در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت خود به صورت “دانستن” (یافتن اطلاعات) ، “انجام” (دستیابی به هدف) ، “وب سایت” (یافتن یک وب سایت خاص) ، یا “بازدید حضوری” (بازدید محلی از کسب و کار ) توصیف می کند.

در حالی که هزاران نوع جستجوی احتمالی وجود دارد ، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به پنج دسته اصلی هدف داشته باشیم:

۱- پرسش های اطلاعاتی: جستجوگر به اطلاعاتی مانند نام گروه یا ارتفاع ساختمان برج میلاد نیاز دارد.

تصویری از نتایج سرپ که در آن نشان میدهد "خواننده ایران من" کیست

۲- پرس و جوهای ناوبری: جستجوگر می خواهد به مکان خاصی در اینترنت مانند اینستاگرام یا صفحه اصلی فیفا برود.

تصویری ز نتایج جستوی گوگل که نحوه جستجوی سایت فدراسیون فوتبال را نمایش می دهد

۳- پرس و جوهای معاملاتی: جستجوگر می خواهد کاری انجام دهد، مانند خرید بلیط هواپیما یا گوش دادن به آهنگ.

تصویری از نتایج جستجوی گوگل که نتایج جستجوی "بلیط هواپیما به مشهد" را نمایش می دهد

۴- تحقیقات تجاری: جستجوگر می خواهد محصولات را مقایسه کرده و بهترین را برای نیازهای خاص آنها بیابد.

۵- پرس و جوهای محلی: جستجوگر می خواهد چیزی را در محلی پیدا کند ، مانند کافی شاپ ، پزشک یا محل موسیقی.

یک مرحله مهم در فرایند تحقیق کلمات کلیدی، بررسی سرپ برای کلید واژه ای است که می خواهید انتخاب کنید. این کار سنجش بهتری از اهداف جستجوگر برای شماست. اگر می خواهید بدانید مخاطبان موردنظر شما چه نوع محتوایی را می خواهند، به سرپ ها نگاه کنید!

گوگل برای ارائه بهترین محتوا به مخاطبان خود رفتار میلیاردها جستجوگر را برای هر کلید واژه بخوبی ارزیابی کرده است.

برای مثال عبارت “لباس” را در نظر بگیرید:

با نتایج مواردی که پس از جستجوی این کلمه نمایش داده می شود، می توانید استنباط کنید که گوگل تشخیص داده است بسیاری از افرادی که “لباس” را جستجو می کنند می خواهند لباس های خود را به صورت آنلاین خرید کنند.

همچنین یک ویژگی Local Pack (نمایش نقشه) برای این کلمه کلیدی وجود دارد که نشان دهنده تمایل گوگل برای کمک به جستجوگرانی است که ممکن است به دنبال خرده فروشان لباس محلی باشند.

همچنین اگر پرس و جو مبهم باشد گوگل گاهی اوقات ویژگی (تصحیح توسط) “refine by” را برای کمک به جستجوگران در تعیین آنچه بیشتر دنبال می کند قرار می دهد. با این کار ، موتور جستجو می تواند نتایجی را ارائه دهد که بهتر به جستجوگر در انجام وظیفه خود کمک کند.

گوگل دارای طیف گسترده ای از انواع نتایج است که بسته به درخواست می تواند ارائه شود. بنابراین اگر می خواهید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید، به سرپ مراجعه کنید تا متوجه شوید چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنید.

ابزارهای تعیین ارزش کلمه کلیدی

یک کلمه کلیدی چقدر به ارزش وب سایت شما اضافه می کند؟ ابزار هایی که در زیر معرفی می شوند می توانند به شما در پاسخ به این سؤال کمک کنند. بنابراین شما می توانید برای یافتن کلمات کلیدی از این ابزار ها استفاده کنید:

  • Google Keyword Planner – متداول ترین برنامه به عنوان نقطه آغاز تحقیقات درباره کلمات کلیدی Google’s AdWords Keyword Planner بوده است. گرچه Keyword Planner داده های مربوط به حجم جستجو را با جمع آوری کلمات کلیدی در سطوح وسیع محدود می کند.
  • Google Trends – این ابزار گوگل برای یافتن نوسانات فصلی کلمات کلیدی عالی است. به عنوان مثال ، “ایده های جالب برای هفت سین” در هفته های قبل از نوروز به اوج خود می رسد.
  • AnswerThePublic – این ابزار رایگان سوالات متداول را در مورد کلمات کلیدی خاص جستجو می کند. برای اولویت بندی پیشنهادات ATP بر اساس حجم جستجو ، می توانید از این ابزار به همراه ابزار رایگان دیگر ، Keywords Everywhere استفاده کنید .
  • Moz Keyword Explorer – یک کلمه کلیدی را در Keyword Explorer وارد کنید و اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه و ویژگی های SERP (مانند بسته های محلی یا قطعات برجسته) که برای آن عبارت رتبه بندی می شوند را دریافت کنید. این ابزار به صورت زنده تعداد کلیک و حجم دقیق اطلاعات جستجو را استخراج می کند.
    • از جمله اطلاعاتی که در سایت موز به آن دست پیدا می کنید نمره “دشواری” کلمه کلیدی است. این سایت همچنین می تواند به شما کمک کند تا گزینه های کلمه کلیدی خود را در عباراتی که بهترین رتبه را برای آنها دارید، محدود کنید. هرچه نمره یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، رتبه بندی برای آن عبارت دشوارتر خواهد بود.
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی SpyFu – برخی از داده های کلید واژه رقابتی واقعاً دقیق را ارائه می دهد.

در فصل بعد با ایجاد صفحات به گونه ای که کاربران دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند آشنا خواهیم شد.

برگرفته از وب سایت MOZ.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *