لینک بیلدینگ و ایجاد اقتدار
لینک بیلدینگ و ایجاد اقتدار
۱۴۰۰-۰۶-۲۳
واژه نامه اصطلاحات سئو
واژه نامه اصطلاحات سئو
۱۴۰۰-۰۶-۲۳
نمایش همه

سنجش عملکرد سئو

سنجش عملکرد سئو

سنجش عملکرد سئو

خود را برای موفقیت آماده کنید!

اگر بتوانید چیزی را اندازه گیری کنید، می توانید آن را بهبود بخشید.

برای سئوکار، تفاوت وجود ندارد. سئوکاران حرفه ای همه چیز را از رنکینگ صفحات سایت تا لینک های از دست رفته و موارد دیگر برای سنجش عملکرد سئو بررسی می کنند. اندازه گیری تأثیر کار، بهبود مداوم برای موفقیت سئو، حفظ مشتری و ارزش های آنها، بسیار مهم است.

این کار به شما کمک می کند که محور کار را روی مواردی متمرکز کنید که کار نمی کنند.

هدف نهایی خود را مشخص کنید

در حالی که داشتن چندین هدف (اعم از کلان و خرد) معمول است، ایجاد یک هدف نهایی اصلی ضروری است.

تنها راه برای اینکه بدانید هدف نهایی وب سایت باید چه باشد، این است که درک قوی از اهداف وب سایت و یا نیازهای مشتری خود داشته باشید. سوالات خوب از مشتری نه تنها در جهت گیری استراتژیک تلاش های شما مفید است، بلکه نشان می دهد برای شما اهمیت دارد.

نمونه ای از سوالات که باید از مشتری خود بپرسید:

  1. آیا می توانید تاریخچه مختصری از شرکت خود برای ما بنویسید؟
  2. ارزش ریالی سرنخ های واجد شرایط “qualified lead” برای شما چقدر است؟
  3. سودآورترین خدمات یا محصولات شما (به ترتیب) کدامند؟

هنگام تعیین هدف اصلی وب سایت، اهداف اضافی و معیارها، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکات تعیین هدف

  • قابل اندازه گیری باشد: اگر نتوانید آن را ردیابی کنید، نمی توانید آن را بهبود بخشید.
  • دقیق باشد: اجازه ندهید اصطلاحات مبهم صنعت بازاریابی اهداف شما را به پایین بکشد.
  • اهداف خود را به اشتراک بگذارید: مطالعات نشان داده اند که نوشتن و به اشتراک گذاشتن اهداف خود با دیگران شانس دستیابی به آنها را افزایش می دهد.

اندازه گیری

اکنون که هدف اصلی خود را تعیین کرده اید، ارزیابی کنید کدام معیارهای اضافی می تواند به سایت شما در رسیدن به هدف نهایی کمک کند. اندازه گیری معیارهای اضافی (قابل اجرا) می تواند به شما در حفظ سلامت و پیشرفت سایت کمک کند.

معیارهای تعامل

مردم وقتی به سایت شما می رسند چگونه رفتار می کنند؟ این سوالی است که معیارهای تعامل به دنبال پاسخ دادن آن هستند. برخی از متداول ترین معیارهای اندازه گیری نحوه تعامل افراد با محتوای شما عبارتند از:

نرخ تبدیل “Conversion rate”

تعداد تبدیل (برای یک اقدام یا هدف دلخواه) تقسیم بر تعداد بازدیدهای منحصر به فرد. نرخ تبدیل را می توان برای هر چیزی اعمال کرد، از ثبت نام ایمیل تا خرید یا ایجاد حساب. دانستن نرخ تبدیل شما می تواند به شما در سنجش بازگشت سرمایه (ROI) که ممکن است ترافیک وب سایت شما ارائه دهد، کمک کند.

دقت داشته باشید که در اینجا تبدیل به معنای انجام عمل مورد نظر شما در وب سایت است. به عنوان مثال ثبت نام در سایت شما. 

نرخ تبدیل = (تعداد تبدیل ÷ مجموع بازدیدکنندگان منحصر به فرد)

همچنین برای بدست آوردن درصد نرخ تبدیل آن را در عدد صد ضرب می کنیم:

درصد نرخ تبدیل = (تعداد تبدیل ÷ مجموع بازدیدکنندگان) × ۱۰۰

زمان حضور در صفحه “Time on page”

افراد چقدر در صفحه شما وقت می گذارند؟ اگر یک پست وبلاگی ۲۰۰۰ کلمه ای دارید که بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​فقط ۱۰ ثانیه برای آن هزینه می کنند، احتمال اینکه این محتوا در حال مصرف باشد بسیار اندک است (مگر اینکه آنها یک خواننده با سرعت بالا باشند). با این حال ، اگر یک URL مدت زمان کمی در صفحه داشته باشد، لزوماً بد نیست. نیت صفحه را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، طبیعی است که صفحه “تماس با ما” میانگین کمی در صفحات داشته باشند.

صفحات در هر بازدید “Pages per visit”

آیا هدف صفحه شما جلب توجه خوانندگان و بردن آنها به مرحله بعدی است؟ اگر چنین است، صفحات در هر بازدید می توانند معیار ارزشمندی برای مشارکت باشند. اگر هدف صفحه شما مستقل از سایر صفحات سایت شما باشد (به عنوان مثال: بازدیدکننده آمد ، آنچه را که نیاز داشت دریافت کرد ، سپس رفت) ، پس بازدید کم صفحات در هر بار بازدید مشکل خاصی به حساب نمی آید.

نرخ پرش “Bounce rate”

جلسات برگشت خورده “Bounced sessions” نشان می دهد که یک جستجوگر از صفحه بازدید کرده و بدون مرور سایت شما خارج شده است. بسیاری از مردم سعی می کنند این معیار را پایین بیاورند زیرا معتقدند که با کیفیت وب سایت مرتبط است، اما در واقع اطلاعات کمی در مورد تجربه کاربر به ما می گوید.

ما مواردی از افزایش نرخ بازگشت “بانس ریت” را برای وب سایت های رستورانی بازطراحی شده مشاهده کرده ایم که بهتر از همیشه عمل می کنند. در تحقیقات بیشتر مشخص شد که مردم به سادگی برای یافتن ساعات کاری، منوها یا آدرس وارد سایت می شوند، سپس با قصد مراجعه حضوری به رستوران از سایت خارج می شوند. معیار بهتر برای سنجش کیفیت صفحه یا سایت، عمق پیمایش است.

عمق پیمایش “Scroll depth”

این معیار برای اندازه گیری این است که بازدیدکنندگان صفحه، چقدر صفحات وب را پایین می آورند. آیا بازدیدکنندگان به محتوای مهم شما می رسند؟ اگر اینطور نیست، روش های مختلف ارائه مهمترین محتوا در بالای صفحه خود، مانند استفاده از مطالب چند رسانه ای، فرم های تماس و غیره را امتحان کنید. همچنین کیفیت محتوای خود را در نظر بگیرید. آیا کلمات بیهوده را حذف می کنید؟ آیا ادامه بازدید از صفحه برای بازدیدکنندگان جذاب است؟ ردیابی عمق پیمایش را می توانید در Google Analytics خود تنظیم کنید.

جستجو در ترافیک “Search traffic”

رتبه بندی یک معیار ارزشمند سئو است، اما اندازه گیری عملکرد ارگانیک سایت شما نمی تواند در اینجا متوقف شود. هدف از حضور شما در صفحات جستجو این است که توسط جستجوگران به عنوان پاسخ به پرس و جو انتخاب شوید. اگر رتبه بندی می کنید اما ترافیک دریافت نمی کنید، مشکلی دارید.

اما چگونه می توانید میزان بازدید سایت خود از جستجو را تعیین کنید؟ یکی از دقیق ترین روش ها برای انجام این کار استفاده از Google Analytics است.

برای کشف ترافیک وب سایت خود از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید

به نظر می رسد که گوگل آنالیتیکس در حال انفجار از اطلاعات است به طوری که اگر ندانید کجا دنبال اطلاعات مورد نظر خود بگردید می تواند برای شما خسته کننده باشد. این ابزار یک لیست جامع نیست، بلکه یک راهنمای کلی برای برخی از داده های ترافیک وب سایت است که می توانید از این ابزار به رایگان بدست آورید.

تتفکیک ترافیک ارگانیک

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را از طریق یک کانال مجزا مشاهده کنید. با این کار نگرانی های ناشی از تغییرات در یک کانال دیگر کاهش می یابد (به عنوان مثال: به دلیل اتمام زمان یک کمپین دارای هزینه مالی ترافیک کل وب سایت کاهش پیدا می کند، اما ترافیک ارگانیک در وب سایت ثابت می ماند).

بازدید از سایت شما در طول زمان

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می دهد کل جلسات،کاربران و بازدید صفحه را در یک محدوده تاریخی مشخص در سایت خود مشاهده کنید و همچنین دو محدوده جداگانه را مقایسه کنید.

تعداد بازدیدهای یک صفحه خاص چقدر بوده است

گزارشات محتوای سایت در گوگل آنالیتیکس برای ارزیابی عملکرد یک صفحه خاص  عالی است. به عنوان مثال تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد در محدوده تاریخی معین.

ترافیک از یک کمپین مشخص

برای حصول نتیجه بهتر می توانید از کدهای UTM (ماژول ردیابی urchin) “urchin tracking module” استفاده کنید. منبع، رسانه و کمپین را تعیین کنید، سپس کدها را به انتهای آدرس های اینترنتی خود اضافه کنید. وقتی افراد روی لینک های کد UTM شما کلیک می کنند، این داده ها در گزارش کمپین های گوگل آنالیتیکس ظاهر می شوند.

نرخ کلیک (CTR)

نرخ کلیک “Click-through rate” شما از نتایج جستجوی یک صفحه خاص (یعنی درصد افرادی که از نتایج جستجو، روی صفحه شما کلیک کرده اند) می تواند اطلاعاتی در مورد میزان بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا ارائه دهد. می توانید این داده ها را در گوگل سرچ کنسول، یک ابزار رایگان از گوگل پیدا کنید.

علاوه بر این، گوگل تگ منیجر یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد پیکسل های ردیابی را بدون نیاز به تغییر کد در وب سایت خود مدیریت و مستقر کنید. این امر ردیابی عوامل یا فعالیت های خاص در یک وب سایت را بسیار ساده تر می کند.

دیگر معیارهای متداول سنجش عملکرد سئو

دامین اتوریتی و پیج اتوریتی (DA/PA)

در گذشته گوگل از پیج رنک به عنوان یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در رتبه بندی صفحات وب استفاده می کرد. پیج رنک عددی بین ۱ تا ۱۰ بود و معیاری برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از نظر بازدید کنندگان. پس از مدتی گوگل تصمیم به پایان این زمینه از فعالیت خود گرفت و اعلام نمود دیگر از پیج رنک در رتبه بندی سایت ها استفاده نخواهد کرد و پیج رنک برای همیشه متوقف شد.

با متوقف شدن پیج رنک، شرکت Moz به عنوان معتبرترین شرکت سئو و بهینه سازی دنیا تصمیم گرفت معیارهای اختصاصی خود، دامین اتوریتی و پیج اتوریتی را ارائه دهد. این ابزار ها در یک نگاه بینش های قدرتمندی را ارائه می دهد. بهتر است از Domain Authority و Page Authority به عنوان معیارهای نسبی در مقابل رقبای شما مورد استفاده قرار گیرد.

رتبه بندی کلمات کلیدی

رتبه بندی وب سایت برای کلمات کلیدی مورد نظر باید شامل ویژگی داده های سرپ “SERP” باشد، مانند رتبه بندی برای قطعات برجسته “featured snippets” و یا قسمت دیگران همچنین می پرسند “People Also Ask” . سعی کنید از معیارهای بیهوده مانند رتبه بندی کلمات کلیدی رقابتی که مطلوب اما اغلب بیش از حد مبهم هستند و به خوبی کلمات کلیدی طولانی تر نیستند، اجتناب کنید.

تعداد بک لینک

تعداد کل لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند یا تعداد دامنه های لینک دهنده منحصر به فرد (به معنی اینکه یک وب سایت به طور منحصر فقط یک لینک به شما بدهد، زیرا وب سایت ها اغلب چندین بار به وب سایت های دیگر پیوند می دهند). در حالی که این ها هر دو معیارهای متداول پیوند هستند، ما شما را تشویق می کنیم که به کیفیت بک لینک ها و لینک های منحصر به فرد دامنه ها به سایت خود دقت کنید.

نحوه پیگیری این معیارها

بسیاری از ابزارهای مختلف مانند Moz Pro و STAT برای پیگیری موقعیت سایت شما در سرپ، بررسی سلامت کنترل سایت توسط موتورهای جستجو، ویژگی های سرپ و معیارهای لینک وجود دارد.

Moz و STAT API (در میان سایر ابزارها) می توانند در گوگل شیت “Google Sheets” یا داشبورد سایر پلتفرم های قابل تنظیم برای مشتریان و بررسی سریع سئو در یک نگاه جمع آوری شوند. همچنین این ابزارها به شما این امکان را می دهند که فقط معیارهای مورد نظر خود را مشاهده کنید.

ابزارهای داشبورد مانند Data Studio ، Tableau و PowerBI نیز می توانند به ایجاد تجسم داده های تعاملی کمک کنند.

ارزیابی سلامت یک سایت با بازرسی سئوی وب سایت

با درک برخی جنبه های وب سایت خود مانند موقعیت فعلی آن در جستجو، نحوه تعامل جستجوگران با آن، نحوه عملکرد آن، کیفیت محتوای آن، ساختار کلی آن و غیره؛ می توانید فرصت های سئو را بهتر کشف کنید. استفاده از قدرت ابزارهای موتور جستجو می تواند به فرصت ها و همچنین مشکلات احتمالی کمک کند:

گوگل سرچ کنسول – اگر شما این اکانت را ندارید، می توانید به صورت رایگان از اینجا ثبت نام کنید و دارای یک حساب در گوگل سرچ کنسول شوید و وب سایت خود را به آن معرفی کنید. گوگل سرچ کنسول پر از گزارش های قابل اجرا است که می توانید از آنها برای تشخیص خطاها، فرصت ها و تعامل کاربران وب سایت استفاده کنید.

بینگ وبمستر تولز –  عملکرد مشابهی با گوگل سرچ کنسول دارد. از جمله موارد دیگر ، به شما نشان می دهد که سایت شما در بینگ چگونه کار می کند و چه فرصت هایی برای بهبود وجود دارد.

Lighthouse Audit – ابزار خودکار گوگل برای اندازه گیری عملکرد وب سایت، دسترسی ها، برنامه های پیشرفته وب و موارد دیگر. این داده ها درک شما را از نحوه عملکرد وب سایت بهبود می بخشد. در این ابزار میتوانید از سرعت و دسترسی های ویژه ای برای وب سایت خود برخوردار شوید.

PageSpeed ​​Insights – با استفاده از داده های اندازه گیری کاربر واقعی (RUM-”real user measurement”) در صورت وجود، اطلاعات عملکرد وب سایت را با استفاده از لایت هاوس و گزارشات تجربه کاربران کروم ارائه می دهد.

Structured Data Testing Tool – تأیید می کند که یک وب سایت از نشانه گذاری طرح “schema markup” (داده های ساختار یافته) به درستی استفاده می کند.

Mobile-Friendly Test – ارزیابی می کند که چگونه کاربر می تواند به راحتی در وب سایت شما با دستگاه تلفن همراه در صفحات حرکت کند.

Web.dev – با استفاده از لایت هاوس بینش های بهبود وب سایت را نشان می دهد و امکان ردیابی پیشرفت در طول زمان را فراهم می کند.

ابزارهایی برای توسعه دهندگان وب و سئوکاران – گوگل اغلب ابزارهای جدیدی را برای توسعه دهندگان وب و سئو به طور یکسان ارائه می دهد، بنابراین هر نسخه جدیدی را از این قسمت تحت نظر داشته باشید.

هنگام سنجش عملکرد سئو وب سایت خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

قابلیت کنترل وب سایت توسط موتورهای جستجو

آیا صفحات وب شما توسط موتورهای جستجو قابل کنترل هستند یا به طور تصادفی ربات های گوگل یا ربات های بینگ را از طریق فایل robots.txt خود مسدود کرده اید؟ آیا وب سایت  شما یک فایل دقیق sitemap.xml دارد که بتواند ربات های موتورهای جستجو را به صفحات اصلی شما هدایت کند؟

صفحات فهرست بندی شده

آیا می توانید صفحات اصلی وب سایت خود را با استفاده از گوگل پیدا کنید؟ جستجوی site:yoursite.com یا سایت: site:yoursite.com/specific-page در گوگل می تواند به این سوال پاسخ دهد. اگر متوجه شدید برخی از آنها گم شده است، بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک تگ متای robots = noindex ،صفحاتی را که باید ایندکس شده و در نتایج جستجو یافت شوند، حذف نمی کند.

عنوان صفحات و توضیحات متا

آیا عناوین و توضیحات متای شما در جمع بندی محتوای هر صفحه خوب کار می کند؟ با توجه به گوگل سرچ کنسول ، CTR آنها در نتایج جستجو چگونه است؟ آیا آنها به گونه ای نوشته شده اند که جستجوگران را وادار به کلیک بر روی نتایج شما در مقابل دیگر نتایج مورد نمایش در سرپ کند؟ کدام صفحات را می توان بهبود بخشید؟ کنترل سراسر سایت برای کشف فرصت های سئو درون صفحه و سئوی تکنیکال ضروری است.

سرعت صفحه

عملکرد وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه و لایت هاوس چگونه است؟ برای بهبود زمان بارگذاری، کدام تصاویر را می توان فشرده کرد؟

کیفیت محتوا

محتوای فعلی وب سایت شما چقدر نیازهای بازار هدف را برآورده می کند؟ آیا محتوای شما ۱۰ برابر بهتر از محتوای وب سایت های رتبه بندی شده دیگر است؟ اگر نه، چه کاری می توانید برای بهتر شدن انجام دهید؟ به مواردی مانند محتوای غنی تر، محتوای چند رسانه ای، PDF، راهنماها، محتوای صوتی و موارد دیگر فکر کنید.


هرس کردن وب سایت می تواند کیفیت کلی را بهبود بخشد

حذف صفحات نازک، قدیمی، بی کیفیت یا صفحات با بازدید نادر از سایت شما می تواند به بهبود کیفیت عملکرد وب سایت شما کمک کند. انجام بازرسی و ممیزی محتوا به شما در کشف این فرصت های هرس کردن کمک می کند.


تحقیقات در خصوص کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابتی وب سایت (انجام بررسی و تحقیق در وب سایت رقبای خود) می تواند بینشی غنی در مورد فرصت های موجود در وب سایت شما را ارائه دهد. مثلاً:

  • رقیبان در صفحه ۱ برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند ، اما وب سایت شما اینطور نیست؟
  • رتبه بندی وب سایت شما در صفحه ۱ برای کدام کلیدواژه ها دارای قطعه برجسته است؟ شاید بتوانید محتوای بهتری ارائه دهید و آن قطعه را در اختیار بگیرید.
  • کدام وب سایت ها به بیش از یکی از رقبای شما پیوند دارند، اما به وب سایت شما مرتبط نیستند؟

کشف محتوا و فرصت های عملکرد وب سایت به طراحی یک برنامه سئو مبتنی بر داده ها و آمار ها کمک می کند. به منظور اولویت بندی مؤثر وظایف خود، یک لیست مستمر تهیه کنید.

اصلاحات سئوی خود را در اولویت قرار دهید

به منظور اولویت بندی مؤثر اصلاحات سئو، ضروری است که ابتدا اهداف مشخص و مورد توافق شما و مشتری قرار گیرد.

در حالی که یک میلیون روش مختلف وجود دارد که می توانید آنها را برای سئو در اولویت قرار دهید، ما پیشنهاد می کنیم که آنها را از نظر اهمیت و فوریت رتبه بندی کنید. کدام اصلاحات می تواند بیشترین بازگشت سرمایه را برای یک وب سایت ارائه دهد و به اهداف مورد توافق شما کمک کند؟
استفان کاوی ، نویسنده کتاب ۷ عادت افراد بسیار مؤثر، یک شبکه مدیریت زمان مفید ایجاد کرد که می تواند بار اولویت بندی را کاهش دهد:

فوریفوری نیست
مهم استربع اول: فوری است و مهم استربع دوم: فوری نیست و مهم است
مهم نیستربع سوم: فوری است و مهم نیستربع چهارم: فوری نیست و مهم نیست

خاموش کردن آتش های کوچک و فوری سئو ممکن است در کوتاه مدت مؤثرتر باشد، اما اغلب منجر به نادیده گرفتن راه حل های مهم غیر ضروری می شود. موارد فوری و مهم در نهایت چیزی است که جایگاه سئو وب سایت را جابجا می کند. اینها را به تعویق نیندازید.

فوریفوری نیست
مهم استمسائل مربوط به صفحه اصلی ، مشکلات مهممسائل مربوط به صفحات غیر اصلی ، مشکلات متوسط
مهم نیستگزارشات مشتریان (غیر مرتبط با اهداف) ، کلمات کلیدی بیهودهنقشه سایت ویدئوها ، تگ کلمات کلیدی متا 

“بدون استراتژی ، اجرا بدون هدف است. بدون اجرا ، استراتژی بی فایده است.”

موریس چانگ

برنامه ریزی و اجرای سئو

بیشتر موفقیت شما بستگی به ترسیم مؤثر و برنامه ریزی کارهای سئوی شما دارد. ابزارهای رایگان مانند گوگل شیت می توانند به برنامه ریزی اجرای سئو کمک کنند ( قالب رایگان برنامه ریزی تدوین شده توسط موز دات کام را از اینجا می توانید ببینید)، اما می توانید از هر روشی که برای شما مناسب است استفاده کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند کارهای سئو خود را در تقویم گوگل خود یا در یک نرم افزار برنامه ریز روزانه دیگر برنامه ریزی کنند.

از آنچه برای شما مفید است استفاده کنید و به آن پایبند باشید.

اندازه گیری پیشرفت شما در طول راه از طریق معیارهای ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا بر کارآیی خود نظارت داشته باشید و به شما این امکان را می دهد که در صورت عدم کار کردن، تلاش های سئو خود را متمرکز کنید.

به عنوان مثال، عنوان اصلی یک صفحه و توضیحات متای آن را تغییر داده اید، و بعد متوجه شده اید که CTR آن صفحه کاهش یافته است. شاید شما آن را به چیزی بسیار مبهم تغییر داده اید یا از موضوع آن صفحه خیلی دور شده اید؛ شاید خوب باشد که رویکرد دیگری را امتحان کنید. مراقبت از افت رتبه ها، CTR ها، ترافیک ارگانیک و تبدیل ها می تواند به شما در مدیریت مشکلات کوچک مانند این مشکل زودهنگام ، قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ کمک کند.

ارتباطات برای طول عمر مشتری سئو ضروری است

بسیاری از اصلاحات سئو بدون توجه به مشتری (یا کاربر) اجرا می شوند. به همین دلیل استفاده از مهارت های خوب ارتباطی در مورد برنامه سئو، چارچوب زمانی که در آن کار می کنید، استانداردها و معیارهای خود، و همچنین بررسی ها و گزارش های مکرر، ضروری است.


به شما تبریک می گوییم که از راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای استفاده کردید. اکنون زمان استفاده از آنچه با ما آموزش دیده اید فرا رسیده. به عنوان گام بعدی ، توصیه می کنیم با ابتکار عمل خود یک پروژه سئو را شروع کنید. برای این کار پیشنهادات ما را بخوانید:

تمرین ، تمرین و تمرین 

بهترین کاری که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس، مهارت ها و توانایی های خود انجام دهید این است که دل به دریا بزنید و وارد ماجرا شوید. اگر در زمینه سئو بسیار جدی هستید و امیدوارید روزی بتوانید به مشتریان خود خدمات ارائه دهید، هیچ مکانی بهتر از وب سایت خود شما برای شروع وجود ندارد، خواه سرگرمی ای وجود دارد که می خواهید در مورد آن وبلاگ ایجاد کنید یا نیاز به ایجاد یک صفحه فریلنسینگ شخصی دارید.

ما فهرستی از کارهایی را که می توانید برای راهنمایی مراحل بعدی خود در دنیای وسیع و شگفت انگیز سئو استفاده کنید ، گردآوری کرده ایم:

  1. قبل از شروع پروژه جدید، معماری اطلاعات، طراحی، UX و سایر ملاحظات ضروری سایت خود را مشخص کنید. 
  2. مراحل راهنمای قدم به قدم سئو از مبتدی تا حرفه ای را هنگام کار دنبال کنید:
    ۱. اهداف خود و قوانین اساسی سئو را بشناسید
    ۲. اطمینان حاصل کنید که سایت شما قابل جستجو و ایندکس باشد
    ۳. تحقیقات کلمات کلیدی را به طور کامل انجام دهید
    ۴. اطمینان حاصل کنید که بهینه سازی های سایت شما تا حد امکان به پایان رسیده است
    ۵. انجام بهینه سازی های سئوی تکنیکال یا بازرسی و ممیزی های لازم را انجام دهید
    ۶. لینک ها را بدست آورید و اقتدار سایت خود را ایجاد کنید
    ۷. به طور مؤثر اولویت بندی کنید و معیارهای مناسب را اندازه گیری کنید
  3. آزمایش کنید ، تکرار کنید و دوباره آزمایش کنید. بسیاری از سئوکاران سایت های آزمایشی دارند که در آن هنجارهای سئو را به چالش می کشند یا انواع جدیدی از تاکتیک های بهینه سازی را آزمایش می کنند. این کار را امروز با راه اندازی یک وب سایت و ایجاد یک کلمه مبهم (واژه ای که احتمالاً دارای حجم جستجوی صفر و بدون رقابت است) پیاده سازی کنید، سپس ببینید با چه سرعتی می توانید آن را در نتایج جستجو رتبه بندی کنید. از آنجا، می توانید انواع دیگر آزمایشات سئو را آزمایش کنید.
  4. کارهای سخت تری را بر عهده بگیرید ، محتوای بازسازی شده را برای سایر سیستم عامل ها آزمایش کنید، اهداف گسترده ای را تعیین کنید و با رقبای قوی تر رقابت کنید.
  5. فراتر بروید و خود را برای یادگیری سئوی تکنیکال به چالش بکشید .
  6. جامعه ای را پیدا کنید که بتوانید در آن با خیال راحت یاد بگیرید، بحث کنید، تجربیات را به اشتراک بگذارید و از آنها کمک بخواهید.
  7. بعد از انجام یک پروژه سئو زمانی را برای اقداماتی انجام شده و اقدامات انجام نشده اختصاص دهید. چگونه ممکن است در آینده برای بهبود عملکرد خود کمی متفاوت تر عمل کنید؟

وقتی نوبت به سنجش عملکرد سئو می رسد، داده ها بهترین دوست شما هستند. شما می توانید از مجموعه تجزیه و تحلیل سئو و ابزارهای در دسترس خود که در این راهنما به شما معرفی کردیم برای نظارت دقیق بر رتبه بندی ها، ایجاد لینک، سلامت فنی سایت و دیگر موارد استفاده کنید.

برگرفته از “Measuring & Tracking SEO Success” وب سایت Moz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *