xml prg
نحوه استایل دادن به اسناد XML با CSS
۱۴۰۱-۰۵-۱۰
ExternalLink google chrome browser feature image
نحوه سفارشی کردن نوار اسکرول در Chrome با نوارهای پیمایش سفارشی
۱۴۰۱-۰۵-۱۰
نمایش همه

آمار و ارقام جذاب و باورنکردنی از وردپرس (سال ۲۰۲۲)

statistics of wordpress

بی شک وردپرس از سال ۲۰۰۳ که برای اولین بار راه اندازی شد تاکنون راهی طولانی را طی کرده است. با بررسی آمارهای وردپرس در زمینه های مختلف می توانیم بیشتر و بهتر این نرم افزار و ابزار قدرتمند را بشناسیم. آمار و ارقام جذاب و باورنکردنی از وردپرس در سال ۲۰۲۲ را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد. و بیشتر با این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند آشنا خواهیم شد.

در حال حاضر محبوب ترین و پر استفاده ترین سیستم مدیریت محتوای جهان که در ۴۳.۳% از وب سایت های سراسر دنیا در حال استفاده است وردپرس می باشد. اما نکته جالب درباره این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند این است که اغلب جامعه کاربران این سیستم از داستان و چگونگی شروع به کار آن چیزی نمی دانند.

نمودار مقدار استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در طراحی وب سایت ها در دنیا
- آمار و ارقام جذاب و باورنکردنی از وردپرس

آمار های وردپرس در سال ۲۰۲۰ (فقط مهمترین های آن)

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که ۳۴٪ از کل وب سایت ها در فضای اینترنت از آن استفاده می کنند. در رأس آمار های مهم و قابل توجه وردپرس در سال ۲۰۲۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وردپرس دارای ۶۰.۸ درصد از سهم بازار در بازار سیستم های مدیریت محتوا می باشد.
  • وردپرس پشتیبانی کننده ۱۴.۷٪ از وب سایت های برتر جهان است.
  • بیش از ۵۰۰ سایت هر روز با استفاده از وردپرس ساخته می شود در حالی که تنها ۶۰-۸۰ وب سایت در روز بر روی پلتفرم هایی مانند Shopify و Squarespace راه اندازی می گردند.
  • دایرکتوری افزونه های وردپرس دارای بیش از ۵۵۰۰۰ افزونه است.
  • ۲۲ درصد از ۱ میلیون فروشگاه اینترنتی برتر دنیا از ووکامرس (افزونه فروشگاه اینترنتی وردپرس) استفاده می کنند.

در اینجاست که دانستن داستان وردپرس می تواند خالی از لطف نباشد:

پس از آنکه روند پشتیبانی و توسعه نرم افزار وبلاگ b2/cafelog توسط توسعه دهندگان آن متوقف شد، مت مولنوگ “Matt Mullenweg” و مایک لیتل”Mike Little” تحریک شدند تا شروع به ساخت و توسعه وردپرس نمایند.

هم برای مولنوگ و هم برای لیتل روشن بود که نیاز به یک سیستم وبلاگ نویسی ظریف تر و با قابلیت های بیشتر وجود دارد. اگرچه وردپرس در ابتدا مبتنی بر b2/cafelog بود، هم مولنوگ و هم لیتل و همچنین بسیاری از مشارکت کنندگان منبع باز دیگر از آن زمان پیشرفت های قابل توجهی در وردپرس ایجاد کرده اند و آن را به عناوین منحصر به فرد از b2/cafelog متمایز کرده اند.

وردپرس بر اساس PHP و MySQL ساخته شده و تحت مجوز GPLv2 است. به این معنی که برای استفاده و تغییر توسط هر کسی رایگان و در دسترس است. تخمین زده می شود که کل تلاش مشترکی که برای توسعه و ساخت وردپرس شده است زمانی در حدود ۲۲۹ نفر سال بوده است (این اعداد مربوط به زمان انتشار این مقاله است). همچنین تخمینی که برای هزینه این پروژه زده شده است بیش از ۱۲ میلیون دلار است. (تخمین های بروز را در سایت openhub مشاهده کنید)

تخمین هزینه ساخت و تولید وردپرس

تفاوت WordPress.com و WordPress.org چیست؟

اصطلاح ‘وردپرس‘ اغلب در هنگام اشاره به دو نوع نرم افزار به جای یکدیگر استفاده می شود. با این حال، تفاوت های قابل توجهی بین WordPress.com و WordPress.org وجود دارد که قبل از انتخاب پلتفرم ایده آل برای پروژه خود لازم است بدانید.

WordPress.org سیستم مدیریت محتوای (content management system) متن باز است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، در حالی که WordPress.com یکی دیگر از پلتفرم های وبلاگ نویسی (blogging platform) محبوب با قابلیت های اساسی است که می توان با پرداخت هزینه به آن دسترسی داشت.

در حالی که WordPress.com از نرم افزار اصلی WordPress.org استفاده می کند، اینجاست که شباهت های آنها به پایان می رسد.

WordPress.com کاملاً انتفاعی است، در حالی که WordPress.org اینطور نیست. با برنامه‌های WordPress.com، کاربران می‌توانند جنبه‌های فنی اجرای یک وب‌سایت از جمله نصب قالب ها و پلاگین‌ها و مسیریابی نام دامنه به وبلاگ شما را بر عهده بگیرند.

با این حال، WordPress.com به اندازه WordPress.org قابل تنظیم و انعطاف پذیر نیست، جاییست که شما باید خودتان مراقب همه چیز باشید (از جمله یافتن میزبان وب و نصب نرم افزار وردپرس). البته آزادی هایی نیز در این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که شما باید برای آن هزینه نیز پرداخت کنید. زیرا این بدان معناست که شما باید در جنبه های کمتر سرگرم کننده داشتن یک وب سایت نیز وارد شوید مانند عیب یابی و تعمیر و نگهداری وب سایت. تصور کنید که وب سایت شما به طور ناگهانی آفلاین شود در نتیجه شما باید تمام مراحل و اقدامات برای بازگردانی آن را قدم به قدم طی نمایید.

با درک اولیه تفاوت های بین این دو پلتفرم وردپرس، اجازه دهید به برخی از جالب ترین آمارهای وردپرس که پشتیبان استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، نگاهی بیندازیم.

آمار استفاده از وردپرس

آمار وردپرس که در زیر ارائه میکنیم بر سهم بازار وردپرس و سایر آمار استفاده های از آن متمرکز شده است.

وردپرس اکنون ۴۳.۳ درصد از وب سایت ها را با سهم ۶۵.۱ درصدی در بازار CMS ها پشتیبانی می کند.

وردپرس علاوه بر پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا، سریعترین رشد را نیز دارد. از ۱۰ میلیون وب سایت برتر آنلاین، بیش از ۵۰۰ وب سایت در هر روز توسط وردپرس ساخته می شوند(در مقابل ۶۰-۸۰ وب سایت در روز که بر روی پلتفرم های مدیریت شده مانند Shopify یا Squarespace ساخته می شوند).
علاوه بر این، وردپرس سیستم مدیریت محتوای ۱۴.۷ درصد از وب سایت های برتر جهان را نیز بر عهده دارد .

برخی وب سایت های برتر عبارتند از نیویورک تایمز، اسپاتیفای، TechCrunch، وب سایت کاخ سفید، بی بی سی آمریکا، و حتی اتاق خبر فیس بوک ! این واقعیت که وردپرس می تواند برای همه این نهادهای مختلف به خوبی کار کند، نشان دهنده انعطاف پذیری آن است. وردپرس می تواند به طور موثر به عنوان پشتیبان برای انواع مختلف وب سایت ها از جمله وبلاگ های شخصی، وب سایت های خبری، نمونه کارها و وب سایت های فروشگاهی عمل کند.

در هر ثانیه ۱۷ پست وبلاگ در وردپرس منتشر می شود، و اگر به محبوبیت وردپرس شک دارید، بدانید که ۳۷ میلیون جستجوی جهانی برای عبارت “وردپرس” به صورت ماهانه انجام می شود. علاوه بر این، داده های فعالیت در لحظه وردپرس نشان می دهد که هر ماه، بیش از ۴۰۹ میلیون نفر بیش از ۲۰ میلیارد صفحه وردپرس را مشاهده می کنند، با بیش از ۷۰ میلیون پست جدید و ۷۷ میلیون نظر جدید.

تصویر داده های فعالیت در لحظه وردپرس بر اساس وب سایت وردپرس

آمار نسخه های وردپرس (با تمرکز بر گوتنبرگ)

آماری که در زیر از وردپرس ارائه می گردد بر چگونگی تغییرات وردپرس در طول زمان تمرکز دارد.

در زمان انتشار این مقاله، وردپرس بر روی نسخه ۶.۰ اجرا می شود و بیش از ۴۲.۶ درصد از کاربران به نسخه فعلی وردپرس به روز شده اند. این یعنی بیش از ۲۵ میلیون بار دانلود شده است.

تعداد دانلود و بروزرسانی وردپرس به نسخه 6.0 بر اساس آمار سایت وردپرس
منبع تصویر : WordPress.org download counter

با این حال هنوز تا امروز بیش از نیمی از استفاده کنندگان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس از نسخه های پایین تر استفاده میکنند:

نمودار میزان استفاده از نسخه های مختلف وردپرس بر اساس آمار وب سایت وردپرس

دلیل عدم به روز رسانی برای بسیاری از کاربران ممکن است مربوط به گوتنبرگ باشد. گوتنبرگ ویرایشگری جدید مبتنی بر بلوک است که در وردپرس ۵.۰ معرفی شد.

گوتنبرگ بزرگترین تغییر را در ویرایشگر بصری وردپرس از زمان شروع این سیستم مدیریت محتوا ایجاد کرد.

صفحه دانلود گوتنبرگ ویرایشگر بصری وردپرس

از زمان معرفی و انتشار گوتنبرگ:

  • گوتنبرگ بیش از ۱۹ میلیون نصب فعال را داشته است
  • ۲۴ میلیون پست با گوتنبرگ نوشته شده است (توجه داشته باشید که این آمار استفاده از گوتنبرگ به طور خاص از گزارش Jetpack در پست های وبلاگ بدست آمده است. این بدان معنی است که این گزارش تنها بخشی از واقعیت را شامل می شود) بیش از ۱۵۷۰۰۰ پست روزانه با گوتنبرگ.

محبوب ترین بلوک گوتنبرگ بلوک پاراگراف است که در ۶۰ درصد مواقعی که کاربران از گوتنبرگ استفاده می کنند استفاده می شود. WooCommerce Blocks یک افزونه است که به طور انحصاری برای سایت های مبتنی بر گوتنبرگ توسعه یافته و توسط بیش از ۱۷۰۰۰۰ سایت استفاده می شود (از آوریل ۲۰۱۹؛ گوتنبرگ در دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شد).

گذشته از گوتنبرگ، ارتقاء های عمده وردپرس هر ۱۵۲ روز منتشر می شود و هر نسخه به نام یک نوازنده جاز نامگذاری می شود. این به این دلیل است که طبق نقشه راه رسمی وردپرس ، “توسعه دهندگان اصلی وردپرس به موسیقی جاز علاقه دارند”.

وردپرس در حال حاضر به ۷۲ زبان در دسترس است و ۷۱ درصد از سایت های وردپرس دارای زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی هستند.

آمار وردپرس اتوماتیک

آمارهای وردپرس اتوماتیک که در ذیل آمده است اغلب به شرکت نهان وردپرس ارجاع می شود. و این اتفاق باعث می شود کارها کمی ساده‌تر شوند. اگر منصف باشیم، وردپرس به لطف کار بسیاری از مشارکت‌کنندگان منبع باز که لزوماً برای زمانی که صرف این پروژه می‌کنند هزینه ای دریافت نمی‌کنند، به طور مداوم بهبود می‌یابد.

علاوه بر مشارکت در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، اتوماتیک همچنین با تعدادی از پروژه‌هایی که بر اکوسیستم وردپرس تأثیر می‌گذارند، از جمله Jetpack، WooCommerce، Simplenote، Akismet و Gravatar نیز درگیر است.

تا می ۲۰۱۴، ارزش اتوماتیک ۱.۱۶ میلیارد دلار بود. در حال حاضر ۸۷۳ نفر از سراسر جهان از راه دور برای آن کار می کنند. فرهنگ کار از راه دور در این شرکت به قدری قوی است که مردم دیگر به دفتر آن در سانفرانسیسکو مراجعه نکردند و اتوماتیک آن را تعطیل کرد.

در موضوع کار از راه دور، یکی از جدیدترین پروژه‌های اتوماتیک Happy Schedule است، اولین مورد از مجموعه ابزارهایی به نام «ابزارهای شاد» – که برای کمک به تیم‌های راه دور ساخته شده است.

تصویر یکی از پروژه‌های اتوماتیک Happy Schedule

آمار افزونه های وردپرس

این قسمت از آمار وردپرس بر روی افزونه ها تمرکز دارد. افزونه ها قابلیت های اساسی CMS وردپرس را گسترش می دهند تا به کاربران کمک کنند آن را برای نیازهای منحصر به فرد خود شخصی کنند. گزینه های افزونه رایگان و پولی زیادی در بازار وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا تغییراتی را در وردپرس متناسب با بودجه خود ایجاد کنید.

در زمان انتشار این مقاله، بیش از ۵۹۰۰۰ افزونه در فهرست پلاگین وردپرس وجود دارد که روزانه گزینه های جدید زیادی به آن اضافه می شود. این ارقام یکی از آمار و ارقام جذاب و باورنکردنی از وردپرس است که با در نظر گرفتن همه چیز در فهرست پلاگین وردپرس، این افزونه ها در مجموع تا به امروز بیش از ۱ میلیارد دانلود دریافت کرده اند!

آمار تعداد افزونه های وردپرس
– تصویری از مخزن وردپرس

در داده های جمع آوری شده از ۱۵ آوریل ۲۰۱۶ تا ۱۶ آوریل ۲۰۱۹، ۱۸۲۶۲ افزونه منتشر شده است. از این پلاگین ها:

  • ۳٪ هرگز به روز نشده اند.
  • تنها ۳۰ افزونه منتشر شده در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰۰۰۰ نصب دارند. برترین افزونه نصب شده، Classic Editor است، با بیش از ۴ میلیون نصب فعال (این تعداد قطعاً با پذیرش آهسته گوتنبرگ مرتبط است). بعد از آن Elementor Page Builder با بیش از ۲ میلیون نصب فعال در رتبه دوم قرار دارد.
  • حدود ۵۷٪ از افزونه ها هرگز رتبه بندی نشده اند ( برای آنها هیچ نظری ثبت نشده است).
  • ۷۶ درصد از افزونه ها دارای لینک صفحه اصلی هستند.
  • ۴۷ درصد از افزونه ها دارای گزینه کمک های مردمی هستند.

محبوب ترین و بهترین افزونه های وردپرس در تمام دوران ها عبارتند از:

  • Yoast SEO : برای کسانی که از سایت وردپرس خود به عنوان وبلاگ استفاده می کنند ضروری است، زیرا به شما کمک می کند نمره کلی سئو را برای محتوای خود بهبود بخشید. Yoast SEO در حال حاضر بیش از ۱۷۶ میلیون دانلود دارد. (در مورد سئو بیشتر بدانید.)
  • Akismet : افزونه ای که توسط اتوماتیک برای مسدود کردن نظرات اسپم ساخته شده است. Akismet در حال حاضر بیش از ۱۳۳ میلیون دانلود دارد، احتمالاً به این دلیل که حدود ۵ میلیون قطعه هرزنامه را در ساعت متوقف می سازد!
  • Jetpack : یکی دیگر از محصولات اتوماتیک است. Jetpack به شما در بازاریابی، طراحی و امنیت کمک می کند. Jetpack تقریبا ۱۲۰ میلیون دانلود دارد.
  • Wordfence Security : با بیش از ۱۲۱ میلیون دانلود، این افزونه با افزودن فایروال به سایت شما به محافظت از آن کمک می کند. Wordfence همچنین یک شرکت عالی برای به روز رسانی در مورد آخرین تهدیدات امنیتی وردپرس است .
  • فرم تماس ۷ : این افزونه به شما اجازه می دهد تا فرم های تماس ساده برای سایت خود ایجاد کنید. برای جلوگیری از هرزنامه با Akismet ادغام می شود و بیش از ۱۱۲ میلیون دانلود دارد.

علاوه بر گزینه‌های ذکر شده در بالا، Visual Composer و Slider Revolution برخی از پرفروش‌ترین افزونه‌های پولی هستند. این ممکن است با این واقعیت مرتبط باشد که آنها با بسیاری از قالب های موجود در بازار Envato بسته بندی (عرضه همزمان با قالب های فروشگاه اینترنتی انواتو) شده اند.

وقتی صحبت از فروشگاه اینترنتی Envato شد، CodeCanyon بخش پلاگین این شرکت است. در CodeCanyon، بیش از ۶۰۰۰ افزونه ممتاز برای فروش موجود است. ۸۰٪ از جستجوها در CodeCanyon بر روی عملکرد تمرکز می کنند، به این معنی که افراد به طور خاص افزونه هایی را جستجو می کنند که اسلایدرها، تقویم ها، فرم ها و غیره را فعال می کنند.

آمارهای مربوط به ووکامرس

یکی دیگر از افزونه های محبوب وردپرس WooCommerce است که قابلیت فروشگاه اینترنتی را به وب سایت وردپرس شما اضافه می کند. ووکامرس بیش از ۷۰ میلیون فروشگاه اینترنتی در وردپرس و ۲۲ درصد از ۱ میلیون وب سایت برتر با استفاده از فناوری های تجارت الکترونیک را پشتیبانی می کند.

ووکامرس افزونه فروشگاهی وردپرس
– بنر ووکامرس

مانند وردپرس، استفاده از ووکامرس نیز رایگان است. اما اگر می‌خواهید از هریک از افزون بر ۳۰۰ افزونه ووکامرس استفاده کنید که عملکردهای اضافی مانند نمونه‌های تنوع محصول و توانایی فروش اشتراک‌ها را ارائه می‌دهد، باید هزینه بپردازید.

یک چالش جدید برای بازار تجارت الکترونیک وردپرس برای مقابله با ووکامرس و شاپیفای BigCommerce است که اخیراً یک راه حل تجارت بدون سر برای وردپرس راه اندازی کرده است. در زمان انتشار این مقاله، افزونه وردپرس BigCommerce بیش از ۶۰۰ نصب فعال دارد و روزانه در حال رشد است.

افزونه بیگ کامرس
– افزونه بیگ کامرس

آمار قالب های وردپرس

این قسمت از آمار وردپرس بر روی قالب های وردپرس یا مجموعه ای از قالب ها و شیوه نامه ها تمرکز دارد که ظاهر و نمایش یک وب سایت وردپرس را مشخص می کند.

مانند افزونه ها، قالب ها به صورت رایگان و پولی در دسترس هستند. اکثر قالب‌های وردپرس توسط ویرایشگر هایی که می‌بینید (WYSIWYG) ساخته می‌شوند، که به کاربر کمک می‌کند تا تغییرات را هنگام پیکربندی آن‌ها به صورت زنده ببیند. این قابلیت به وردپرس معرفی شد و توسط Shane Melaugh و Paul McCarthy ایجاد شد.

اگر تازه شروع کرده‌اید یا نیازهای ساده‌ای دارید، می‌توانید بسیاری از قالب های وردپرس را به صورت رایگان در فهرست قالب وردپرس دانلود کنید. در قسمت قالب ها هر سال قالب های پیش‌فرض رایگان منتشر می‌شوند. این قالب ها دارای عنوانی ساده که سال انتشار آنها را نشان می‌دهد هستند (مانند « بیست بیست » ). اولین قالب های پیش‌فرض وردپرس به سادگی به‌عنوان « وردپرس کلاسیک » و «پیش‌فرض» (یا کوبریک) شناخته می‌شدند.

اگر بودجه ای برای قالب های پریمیوم (فروشی) دارید، برخی از محبوب ترین وب سایت ها برای جستجوی گزینه ها عبارتند از Envato Market (که قبلا به عنوان ThemeForest شناخته می شد).

صحبت از Envato Market شد، ده ها طراح در این بازار وجود دارند که بیش از ۱ میلیون دلار تم فروخته اند. این نیز یکی دیگر از آمار و ارقام جذاب و باورنکردنی از وردپرس است. در واقع، هر ۵ ثانیه یک کالا در بازار Envato فروخته می شود . علاوه بر این، بیش از ۱۱۰۰۰ موضوع در بازار Envato وجود دارد. با این حال لازم است بدانید که ۷۰٪ از جستجوها در این فروشگاه اینترنتی حول موضوعات خاصی متمرکز هستند.

قالب های برتر فروخته شده در بازار Envato عبارتند از:

  • Avada : یک قالب واکنشگرا و چند منظوره با بیش از ۵۰۰۰۰۰ فروش.
  • X : یک قالب فوق العاده سریع با بیش از ۲۰۰۰۰۰ بارگیری.
  • Enfold : قالب چند منظوره دیگر با بیش از ۱۸۱۰۰۰ بارگیری.

۹۳ درصد از فروش‌ها در بازار Envato مربوط به قالب های واکنش‌گرا (ریسپانسیو) هستند و میانگین هزینه یک قالب (صرف نظر از بازار آن) ۵۹ دلار است.

WordPress statistics 1 7

اگر هنگام طراحی پوسته وردپرس خود به راحتی خسته می شوید یا یک توسعه دهنده وب سایت هستید که نیاز به دسترسی به چندین گزینه قالب مختلف دارد، متوسط ​​عضویت اشتراک قالب (برای شرکت هایی مانند TeslaThemes یا Themes Kingdom) دارای هزینه سالانه ۱۴۵ دلار برای دسترسی به قالب ها است.

وقتی صحبت از تمام قالب های وردپرس می شود، دیوی (۶%)، آوادا (۴%) و جنسیس فریمورک (۷%) محبوب ترین قالب های تمام دوران هستند.

اگر تصمیم به انجام یک طراحی وب سایت وردپرس کاملاً سفارشی دارید، انتظار داشته باشید که بین بیش از ۵۰۰ تا ۵۲۸۰۰ دلار هزینه کنید. ( این هزینه ها بر اساس تعرفه های بین المللی طراحی وب سایت درج شده اند)

آمار امنیتی وردپرس

این قسمت از آمار وردپرس به امنیت کلی وردپرس مربوط می شود.

وردپرس عموماً ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما از نفوذ داده‌ها در امان نیست. از آنجایی که وردپرس بزرگترین و محبوب ترین CMS است، مستعد هک شدن نیز هست.

Sucuri، یک افزونه امنیتی است که گزارش میدهد ۹۰ درصد از درخواست های پاکسازی آن در سال ۲۰۱۸ از وردپرس بوده است.

cmsinfections 1

رایج‌ترین آلودگی‌های بدافزار وردپرس عبارتند از : درهای پشتی (backdoors)، بارگیری‌های درایو (drive-by downloads)، هک‌های دارویی (pharma hacks)، تغییر مسیرهای مخرب (malicious redirects) و رمز عبور های سرقت شده.

طبق گزارش منابع مختلف:

  • ۴۱ درصد از حملات وردپرس ناشی از آسیب پذیری در پلت فرم میزبانی وردپرس است.
  • ۵۲ درصد از آسیب پذیری های وردپرس مربوط به افزونه های وردپرس است.
  • ۸۴ درصد از تمام آسیب‌پذیری‌های امنیتی در اینترنت ناشی از اسکریپت نویسی بین سایتی یا حملات XSS است.
  • ۳۹ درصد از آسیب پذیری های وردپرس به دلیل اسکریپت بین سایتی (XSS) است. ۳۷ درصد به دلیل سوء استفاده از هسته وردپرس و ۱۱ درصد از حملات توسط قالب های وردپرس ایجاد می شود.
  • ۴۴ درصد از هک ها توسط سایت های قدیمی وردپرس اتفاق افتاده است.

بزرگترین نقض اطلاعات در وردپرس در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، زمانی که ۱۸ میلیون کاربر به دلیل حمله در معرض خطر قرار گرفتند.

یکی دیگر از بزرگترین نقض‌های داده‌ای که به وردپرس وارد شد، نشت اسناد پاناما در سال ۲۰۱۶ بود که بر ۲.۶ ترابایت داده، ۱۱.۵ میلیون سند و ۴.۸ میلیون ایمیل تأثیر گذاشت. دلیل؟ وب سایتی که آخرین نسخه افزونه Slider Revolution را اجرا نمی کرد!

افزونه امنیت iThemes بیشترین نقض امنیتی را تا به امروز داشته است.

برای جلوگیری از نقض داده ها مانند مواردی که در بالا در این لیست از آمار وردپرس توضیح داده شد، برای کاربران مهم است که هسته وردپرس، افزونه ها و مضامین خود را به طور مداوم به روز نگه دارند.

آمار انجمن وردپرس

جامعه وردپرس متنوع است، متشکل از افرادی است که سنین، نژادها، پیشینه‌ها و مجموعه مهارت‌های مختلف را نمایندگی می‌کنند و با عشق متقابل آنها به نرم‌افزار گرد هم آمده‌اند. جامعه وردپرس به طور کلی به عنوان جامعه ای مفید و دوستانه شناخته می‌شود، به طوری که افراد زیادی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار مشارکت می‌کنند و با سازمان‌دهی رویدادهای رایگان مشارکت می‌کنند تا به مردم کمک کنند در مورد نحوه استفاده از وردپرس بیشتر بیاموزند.

WordCamps رویدادهای غیرانتفاعی است که توسط داوطلبان در سراسر جهان برگزار می شود. رویدادهای WordCamp می توانند شهرها، مناطق یا حتی کشورها را نشان دهند. با توجه به افزایش تقاضا در مناطقی که هنوز WordCamp ایجاد نشده اند، مکان های جدید به طور منظم اضافه می شوند، زیرا اعضای انجمن مسئولیت سازماندهی رویدادها را بر عهده می گیرند.

اولین WordCamp در سال ۲۰۰۶ توسط Matt Mullenweg در سانفرانسیسکو برگزار شد. تا زمان انتشار این مقاله، ۱۱۰۷ وردکمپ در ۳۷۵ شهر، در ۶۵ کشور و ۶ قاره وجود داشته است. این ارقام نیز از آمار و ارقام جذاب و باورنکردنی از وردپرس به شمار می آید که در دیگر سیستم های مدیریت محتوا دیده نمیشود.

central.wordcamp.org

هدف رویدادهای WordCamp این است که تا حد امکان برای شرکت کنندگان در دسترس باشند. بلیت های این رویدادها به مدت ۲ روز به قیمت ۴۰ دلار فروخته می شوند. این هزینه ها هزینه های لجستیکی را پوشش می دهند، مانند استفاده از یک مکان خاص. همچنین برای بلندگوها هزینه ای پرداخت نمی شود. حامیان مالی جهانی و محلی به پرداخت یارانه هزینه بلیط کمک می کنند تا حضور در آن مقرون به صرفه باشد.

اگر رویداد WordCamp را که می‌خواستید در آن شرکت کنید از دست دادید، توجه داشته باشید که می‌توانید تکرار گفتگوها را در WordPress.tv تماشا کنید.

wordpress.tv

WordCamp ها از جلسات وردپرس متولد شدند، که گردهمایی های کوچکتر و صمیمی وردپرس هستند. یک حساب رسمی برای جلسات وردپرس در Meetup.com وجود دارد که دارای بیش از ۷۴۰ گروه ملاقات مرتبط و بیش از ۳۷۰۹۰۰ عضو است.

علاوه بر WordCamp ها برخی از محبوب ترین رویدادهای وردپرس عبارتند از:

کسب درآمد از وردپرس با استفاده از آمار وردپرس

راه های مختلفی برای کسب درآمد با وردپرس وجود دارد و می تواند بسیار سودآور باشد. یک چهارم از کاربران وردپرس به طور تمام وقت با این CMS زندگی می کنند.

برخی از راه های کسب درآمد در وردپرس عبارتند از:

توسعه دهنده/طراح وردپرس ، سازنده افزونه/قالب/توسعه دهنده، شرکت میزبانی، متخصص سئو (یا آژانس )، و راه اندازی یک سرویس نگهداری وردپرس .
نیمی از سازندگان قالب وردپرس در بازار انواتو حداقل ۱۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته اند و ۵ درصد آنها بیش از ۱۰۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارند. کمتر از ۴٪ از تمام قالب های موجود در Envato Market کمتر از ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته اند.
توسعه‌دهندگان وردپرس بین ۲۰ تا ۱۰۰ دلار در ساعت هزینه می‌گیرند (پایین‌ترین طیف شامل افرادی از کشورهایی است که هزینه زندگی کمتری دارند).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *